Recenze: Mrakodrap / Skyscraper

„Co budeš dělat ty?“ „Já podržím most.“

Kam se hrabe Eiffelova věž (300 m), Empire State Building (381), One World Trade Center (541 m) či aktuálně nejvyšší budova na světě Burdž Chalífa (828 m)? Filmaři pro nás ve filmu Mrakodrap postavili více jak 1 000 metrů vysokou Perlu. Toto vertikální město si proto zaslouží speciální ochranu v podobě bývalého šéfa týmu FBI a v současnosti bezpečnostního experta Willa Sawyera (Dwayne Johnson). Nikoho samozřejmě nepřekvapí, že se i přes maximální snahu něco zvrtne. O čem by jinak byl 103 minut dlouhý film.

Tatínek Johnson bude muset napnout svaly a předvést své superschopnosti akčního hrdiny popírajícího jakékoliv fyzikální zákony.Zápletka je velmi jednoduchá. Hlavní hrdina se svaly jako skála se musí vypořádat se situací, kdy se v ohrožení života ocitne jeho rodina, manželka Sarah (Neve Campbell) a děti Georgia (McKenna Roberts) a Henry (Noah Cottrell). Tato trojice je totiž uvězněna v hořícím kolosu s partou teroristů, kteří si jdou bez skrupulí za svým cílem. Tatínek Johnson proto bude muset napnout svaly a předvést své superschopnosti akčního hrdiny popírajícího jakékoliv fyzikální zákony.

Pokud jste viděli alespoň útržek ukázky akčního thrilleru, je vám jasné, že se jedná a popcornový akčňák, který má být co nejvíce cool, plný neuvěřitelné akce, střílení, skákání, téměř akrobatických kousků a CGI triků. A to Mrakodrap do puntíku splňuje. Tento film jde dokonce ještě o trochu dál a odkrývá tajnou zbraň všech hrdinů, a to je lepící páska. Bez několika rolí lepící pásky nevycházejte z domu. A pro jistotu přibalte ještě jednu navíc. Sawyerovi by záviděl i Ethan Hunt a MacGyver.

Velkým pozitivním tahem filmu je obsazení Dwayna Johnsona do hlavní role. Když už máme věřit tomu, že někdo dokáže přeskočit z jeřábu do rozbitého okna mrakodrapu ve výšce několika desítek metrů, udržet most vlastníma rukama či zaklínit dveře vlastní umělou nohou (Will Sawyer má protézu), tak je to právě bývalý wrestler s přezdívkou “The Rock“. Ano, je to nepravděpodobné, šílené a fantasmagorické, ale rozhodně Johnson má to správné akční charisma a muskulaturu, aby tyto scény utáhl.

I když je Mrakodrap plný poctivé béčkové akce a doslova gigantické dávky testosteronu, je velká škoda, že je až přemíru šablonovitý. Nepřekvapí na něm vůbec nic. Všichni dopředu víme, nebo alespoň tušíme, jakým směrem se bude příběh ubírat.

Akční thriller Mrakodrap je ukázkovým příkladem filmu, který má dva cíle, nabídnout jednoduchou a přímočarou akční zábavu a ukázat CGI triky v plné kráse. Výsledkem je prostá akční pohádka pro dospělé, kdy děj (pokud se tomu tak dá říkat) nepřekvapí, ale v kinech na pár desítek minut pobaví. A pokud lepící páskou přelepíte oči logickému uvažování, chybu určitě neuděláte.

Jak bylo to číslo na hasiče?

„Vítejte v nebi.“

Někdy se vedle lepící pásky hodí i kus poctivého lana.

60%

Mrakodrap / Skyscraper

Akční thriller Mrakodrap je ukázkovým příkladem filmu, který má dva cíle, nabídnout jednoduchou a přímočarou akční zábavu a ukázat CGI triky v plné kráse. Výsledkem je prostá akční pohádka pro dospělé, kdy děj (pokud se tomu tak dá říkat) nepřekvapí, ale v kinech na pár desítek minut pobaví. A pokud lepící páskou přelepíte oči logickému uvažování, chybu určitě neuděláte.