Recenze: Hotel Artemis

Jste zraněni? Ubytujte se v hotelu Artemis.

Akční krimi thriller Hotel Artemis nás přenese do Los Angeles roku 2028, kde právě zuří vzpoura kvůli nedostatku vody. Uprostřed vřavy se tyčí třináctipatrový hotel Artemis, kde se v jeho nejvyšším poschodí skrývá utajované zdravotnické zařízení určené výhradně pro bohatou klientelu podsvětí. Platí tu jen dvě pravidla, neurážet personál a nezabíjet ostatní pacienty. Tuto noc budou ovšem pravidla porušena …

Snímek, jehož režie a scénáře se chopil Drew Pearce se snaží být cool akčním béčkem s tíživou atmosférou odehrávajícím se v retro kulisách (prakticky) na několika metrech čtverečních. Stylovou atmosféru mají navodit nejen ošuntělé chodby a hotelové pokoje, ale i až divadelní kostýmy jednotlivých klientů ve složení bankovní lupiči Waikiki (Sterling K. Brown) a Honolulu (Brian Tyree Henry), nebezpečná kráska Nice (Sofia Boutella) či obchodník se zbraněmi Acapulco (Charlie Day).

Everest je nejzábavnější na celém hotelu Artemis.V roli Sestry, která utajenému zařízení šéfuje se chopila Jodie Foster, která se na plátna kin vrací po pěti letech. Její postava je tvrdá, nekompromisní, roztomile šoupající nohama i trochu bláznivá a Jodie ji zvládla s přehledem. I když při pohledu na ni můžeme cítit trochu úzkost. Chybět nesmí ani ochránce hlavní hrdinky. Dave Bautista je úctyhodná chodící hora svalů, a to mu jde dobře. A i když to bude znít bláznivě, jeho Everest je nejzábavnější na celém hotelu Artemis.

Při sledování nám může hlavou problesknout vzpomínka na snímky odehrávající se v postapokalyptické budoucnosti z 80. a 90. let, jako je například Soudce Dredd. Velmi rychle nás ale tyto myšlenky opustí. Zajímavé prostředí i myšlenka (i když po Johnu Wickovi trochu ohraná) jsou zabity předlouhými a nudnými dialogy. Přibližně hodinu a půl dlouhý film velmi rychle zrací dech i naši pozornost. Sofia Boutella se sice v závěru snaží co ji síly stačí, ale dalo by se říci, že akce přichází s křížkem po funusu.

Hotel Artemis se zdá na první pohled stylovou akční komorní podívanou, která nás zahrne dávkou nostalgie. Až moc rychle se bohužel z tohoto snu probudíme a zjistíme, že sledujeme přespříliš upovídané zabijáky, kteří tasí zbraně proklatě pozdě. Nejvíce baví Dave Bautista, kterému scénář přiklepl tu špetku vtipných hlášek, která na nás čeká.

„Celého tě odléčím.“

„Zaměstnanci hotelu Artemis doufají, že jste si svůj pobyt užili a brzy se vrátíte.“

Vše bude dobré. Sleduj toto pero!