Hunger Games – recenze

Přežije jen ten nejchytřejší, nejsilnější a nejmrštnější.

Bývalá Severní Amerika byla zničena a proměnila se v zemi Panem. Hlavní město Kapitol vládlo 13 krajům, ale po vzpouře jich zbylo jen 12, protože poslední byl srovnán se zemí. Rok co rok se konají Hladové hry pro pobavení Kapitolu a hlavně pro výstrahu a připomenutí, že rebelie se nevyplácí. Rodiče jsou nuceni již po 74. sledovat, jak se jejich děti surově vraždí v Aréně smrti, dokud nezůstane jen jeden. Letošní ročník však bude jiný. Na scénu vstupuje nebojácná a statečná dívka Katniss (Jennifer Lawrence), která se obětuje místo své malé sestry.

Knihy i film jsou plné filosofických myšlenek a kritiky společenské i politické sféry.Důležité je zmínit, že film byl natočen podle prvního dílu knižní trilogie spisovatelky Suzanne Collinsové. Knihy i film jsou plné filosofických myšlenek a kritiky společenské i politické sféry. Hlavní z témat, na které autorka naráží je konzumní a zhýralá společnost bavící se někdy až krutými reality show a totalitní způsob vlády. V knize je sice vše popsáno dokonaleji a vystupuje z ní mnohem více otázek, než z filmového zpracování, ale i tak, se přerod z papíru na stříbrné plátno poměrně povedl. Znalci tištěné předlohy si film užijí lépe a budou se umět lépe vcítit do jednotlivých postav, ale i neznalci nepřijdou zkrátka.

Podstatné je uvědomit si, že Hunger Games nejsou jen filmem, kde sledujete bizardní postavy kapitolské smetánky, hladovějící rodiny žijící v nuzných podmínkách a vyvražďovačku dětí od 12 do 18 let. Hodnotné je především samotné poselství filmu. I když snímek působí dojmem, že rozpočet nebyl nikterak závratný, nijak mu to neuškozuje. Spíše naopak. Svým způsobem je výsledný dojem opravdovější, než kdyby byl nadupaný vizuálními efekty.

Někdo může namítnout, že druhá půlka filmu, odehrávající se převážně v aréně, je až moc učesaná a mohla být ztvárněna surověji a akčněji. Ale nemyslíte, že vyhřezlá střeva, krvavé louže a utržené končetiny dětí by působily lacině a celkovému hlubšímu vyznění snímku by uškodily?

Velkým plusem pro film je představitelka hlavní postavy Jennifer Lawrence. Setkat jsme se s ní mohli například v X-Men: První třída, kde ztvárnila modrou rusovlásku Raven / Mystique. Jennifer nám od té doby shodila nějaké to kilo navíc, ztmavila vlasy a vystřihla rebelku Katniss na výbornou. Fanoušky zpěváka Lennyho Kravitze zajisté potěší fakt, že se s ním tentokrát potkají jako s nadčasovým módním stylistou Cinnou. Během sledování zápolení na plátně budete poznávat i další známé tváře. Nenechte se zmást například modrou parukou a zaměřte se na charakteristické rysy.

Hunger Games se zakously do trpkého jablíčka společenské a politické kritiky a snaží se zábavnou formou ukázat, že rozevírání sociálních nůžek je nebezpečné a může vést ke kruté totalitní vládě znuděných papalášů. I přes úctyhodných 142 minut se v kině nudit nebudete, protože se na plátně pořád něco děje. Což je myšleno hlavně z pohledu citového, politického a sociálního. Film se zaměřil především na tyto aspekty než přemrštěné akční scény. Nyní nezbývá než doufat, že první díl série vydělá dostatek peněž a dočkáme se celé trilogie. Zajisté by si to Hunger Games a jejich poselství zasloužily.

Můj Peeta peče housky a málo mě má rád…

Módní hit jaro/léto 3012 – pastelové barvy a bílá pleť.

Pozor, Katniss vás má na mušce!

75%

Hunger Games

Hunger Games se zakously do trpkého jablíčka společenské a politické kritiky a snaží se zábavnou formou ukázat, že rozevírání sociálních nůžek je nebezpečné a může vést ke kruté totalitní vládě znuděných papalášů. I přes úctyhodných 142 minut se v kině nudit nebudete, protože se na plátně pořád něco děje.