Recenze: Robin Hood

Ani zvučné jméno hrdiny není klíčem k úspěchu.

Legenda popisuje Robina Hooda jako válečného veterána, který když se vrátil do Anglie z křižáckých výprav zjistil, že ho princ Jan Bezzemek připravil a majetek. Proto se uchýlil do Sherwoodského lesa, kde se seznámil se skupinou uprchlíků, kterou později vedl. Jako nejlepší lučištník v kraji zbohatlé šlechtice a obchodníky okrádal a chudým dával.

Mohl bych vás nudit historií, ale neposlouchali byste.Scénáristé Ben Chandler a David James Kelly a režisér Otto Bathurst se touto fakty nepodloženou historkou inspirovali a přináší nám vlastní pojetí zbojnické legendy. Aby si práci ještě více ulehčili a mohli popustit uzdu fantasii bez logiky, uvádí vypravěč příběh těmito slovy: „Mohl bych vám říci rok, ale nepamatuji si ho. Mohl bych vás nudit historií, ale neposlouchali byste…“ Tyto slova vyvolávají tak trochu strach a obavy.

Že si tvůrci se studií historie nedali moc velkou práci čiší z filmu na každém kroku. Moderní zpracování bojových scén s lukem je v určitých momentech energické a osvěžující. Dokonce některá hra s kostýmy se Julian Day povedla. Tento prvek může lehce připomínat Příběh rytíře. V druhém zmiňovaném snímku se ovšem s tímto nápadem pracovalo mnohem citlivěji než v novém Hoodovi. Když se na scéně objeví Cardinal (F. Murray Abraham), večírek, který je pořádaný na jeho počest evokuje fantaskní pojetí sedmi smrtelných hříchů (především pýchu, lakomství, závist a nestřídmost).

Tyto světlé perličky jsou ovšem zavaleny záplavou černých kuliček. Počínaje do očí bijící nelogičností a zmatečností a konče antichemií mezi ústřední dvojící (trojicí). Láska mezi Robin (Taron Egerton) a Marian (Eve Hewson) působí všelijak, ale rozhodně ne opravdově. I když u akčních dobrodružství nikdo neočekává propracovaný scénář, dechberoucí zvraty a originální zápletku, alespoň náznaky snahy se cení. Ta tu ovšem chybí. Délka cestování, léčení zranění, maskování nejen hlavního hrdiny, motivace …, to je jen zlomek toho, co by si zasloužilo více pozornosti.

„Tento příběh je smyšlený a jakákoliv podobnost se skutečnými postavami či událostmi je čistě náhodná,“ i tak by se dal charakterizovat Robin Hood režiséra Otty Bathursta. Moderní a akční pojetí práce s lukem i některé kostýmy jsou sice líbivé, ale značně nedotažené a přemrštěné. Chemie, motivace a logika ve snímku téměř nefunguje, a to ani Taron Egerton či Jamie Foxx nezachrání.

Luk a boxer v jednom, ideální pro boj z blízka v rušných ulicích.

Kdybych tak měl v kapse svoje oblíbená pouta a bičíky.

Heč, mám kabát z nejnovější kolekce.

40%

Robin Hood

„Tento příběh je smyšlený a jakákoliv podobnost se skutečnými postavami či událostmi je čistě náhodná,“ i tak by se dal charakterizovat Robin Hood režiséra Otty Bathursta. Moderní a akční pojetí práce s lukem i některé kostýmy jsou sice líbivé, ale značně nedotažené a přemrštěné. Chemie, motivace a logika ve snímku téměř nefunguje, a to ani Taron Egerton či Jamie Foxx nezachrání.