Recenze: Okresní přebor – Poslední zápas Pepika Hnátka

Obujte kopačky, oblékněte dres a hurá na hřiště trefovat zařízení.

Film Poslední zápas Pepika Hnátka je prequelem k českému seriálu Okresní přebor. Setkáte se v něm nejen se starými dobrými tvářemi, ale i s několika novými. Hlavní postavou, kolem které se vše točí je fotbalový trenér Papik Hnátek, který vše řeší doslova se stoickým klidem a kamennou tváří. V první řadě musím říci, že seriál jsem nesledovala a hodnotit budu jen samotný film, ze kterého mám smíšené pocity.

Nejlepší na celém snímku je zajisté herec Miroslav Krobot. Jeho Pepik projevuje minimum citu a je jako skála. Ve chvílích, kde by obyčejný člověk zabíjel, on jenom střílí. Perfektně mu sekunduje kapitán fotbalového mužstva Jiřík Luňák, kterého dokonale ztvárnil Ondřej Vetchý. Jeho psí pohled a vtíravost je bezezbytku uvěřitelná a velmi vtipná. Nechci říct, že dlouhý seznam zbytku hereckého týmu je špatný, ale tito dva (hlavně Krobot) vyčnívají.

Při tragikomickém vyprávění o osudech fotbalového týmu Slavoj Houslice se najde množství vtipných situací a hlášek u kterých se zasmějete. Většina humoru je ovšem velmi plytká, prvoplánová a mnohdy i nedotažená. Postavit gag na vyměněných fází u semaforu bez většího vysvětlení či šišlání není nic extra promyšleného a originálního. Dle reakcí publika v sále si každý najde to svoje. Ale smát se jen proto, že ten nebo ten známý herec kopne nešikovně do míče nebo udělá pukrle? No, nezasloužili bychom si více?

Okresní přebor – Poslední zápas Pepika Hnátka si zajisté najde široké publikum, už jen díky odvysílanému seriálu, jehož skalní fanoušci ho budou vynášet až do nebes. I přes výborné herecké obsazení film nenabízí to, co by mohl a staví na prvoplánovosti a osvědčených humorných situacích. Určitě se ale při sledování více či méně pobavíte, i když sobotní večer doma u televize by mu slušel lépe.

Mezi tréninkové metody patří asi i hra na schovávanou.

Systém musí být ve všem.

Přísný dohled trenéra – k nezaplacení.

60%

Okresní přebor – Poslední zápas Pepika Hnátka

Okresní přebor - Poslední zápas Pepika Hnátka si zajisté najde široké publikum, už jen díky odvysílanému seriálu, jehož skalní fanoušci ho budou vynášet až do nebes. I přes výborné herecké obsazení film nenabízí to, co by mohl a staví na prvoplánovosti a osvědčených humorných situacích. Určitě se ale při sledování více či méně pobavíte, i když sobotní večer doma u televize by mu slušel lépe.