Recenze: Isn’t It Romantic

Co když se jednoho dne vzbudíte v perfektním světě romantických komedií?

Špinavý, smrdutý a trochu nebezpečný New York plný chaosu a vystresovaných lidí. V něm žije hlavní hrdinka Natalie (Rebel Wilson) ve svém podobně „úchvatném“ bytě s neposlušným psíkem, jehož fotkami by se nikdo na Instagramu asi nechlubil. Má sice dobrou práci architektky, jenže žádný respekt: kolegové si z ní dělají spíše asistentku. Všechno ale zvládá s humorem, protože výchova její svérázné matky z ní udělala pořádného cynika. „Ženu jako jsme my si někdo vezme leda aby získal vízum,“ vtloukala jí do hlavy.

Dojem, že na Natalii prostě štěstí nikde nečeká, se pak promítá do všech aspektů jejího života. Po smolném incidentu se ale probouzí do světa v nějaké jiné dimenzi. Do světa romantických komedií, které tak nesnáší. Vše je zde krásné, čisté, voňavé, sladké, lidé milí, také ona má najednou skvělý byt, outfity a probouzí se s účesem i make-upem. Začne jí, jak jinak, nadbíhat pohledný milionář Blake (Liam Hemsworth), se kterým vtipně ani nemůže mít sex, protože v romantických filmech přece vídáme hrdiny až „ráno poté“. Jenže Nat do tohoto světa nepatří a chce zpátky do toho opravdového. A způsob existuje nejspíš jen jeden, odžít si to až na konec filmu, k happy endu. Ale kudy k němu vede cesta?

Film si dělá legraci ze všech klišé romantických komedií a zároveň je stále sám romantickou komedií.Film si dělá legraci ze všech klišé romantických komedií a zároveň je stále sám romantickou komedií, představuje proto vítané osvěžení pro milovníky tohoto žánru, má prostě něco navíc. Většina legrace ale spočívá v tom, že hlavní hrdinka glosuje dění okolo. K parodování by se určitě našlo víc příležitostí, s vtipy si scénář zas až tak nevyhrál. Ovšem třeba scéna v karaoke baru je parádně vyvedená, I wanna dance with somebody rozhýbe každého, i náhodné kolemjdoucí, kteří shodou okolností odtančí stejnou choreografii. Běhu filmu pomáhají sympatičtí hrdinové. Samozřejmě musí Natalie dostat životní lekci a tak dále, aby nakonec našla své štěstí, ale to působí příjemně realisticky. Nemůže chybět ani téma sebelásky. Hrdinka je trochu zapšklá, snaží se/cítí se být neviditelná, někde hluboko uvnitř nevěří, že by si žena jako ona zasloužila lásku a úspěch. Srdce zaplesá vyznavačům názoru, že vše záleží na našem přístupu k životu. Když ho Nat díky své zkušenosti změní, všechno dopadne tak, jak v romantické komedii má.

Rebel Wilson umí v některých rolích lézt hodně na nervy svou afektovaností (respektive jejích postav) a ne každému je sympatická, ale v tomto filmu, kde je jediným cynickým hlasem rozumu v přeslazeném světě, působí mnohem lépe. Ostatní herci jako Hemsworth, Adam DeVine, Priyanka Chopra nebo „teplý nejlepší kamarád“ Brandon Scott Jones můžou přehrávat a užívají si to.

Netflix přináší romantickou komedii, která si dělá legraci z jiných romantických komedií. Střílí si ze všech klišé, přičemž ale neuráží příznivce tohoto žánru a dokáže jim poskytnout to, co od dobrého filmu čekají: lásku, příjemnou zábavu, polonahého fešáka vycházejícího ze sprchy, happy end, ale navíc i nadhled a překvapení. Vtipů mohlo být mnohem více a druhá půlka je zmatená a rozpačitá, ovšem přesto celkově příjemná podívaná.

„Samozřejmě jsme se poznali tak, že mi zachránil život!“

„Jestli nenecháš mýho kluka na pokoji, dostaneš loktem!“

„Víte, já si poranila hlavu a vy se mi jen zdáte, rozumíte?“