Recenze Gloria Bell: Obyčejný život jedné neobyčejné ženy

Dá se samota zahnat tancem? Tahle hrdinka to zkouší.

Gloria Bell (Julianne Moore) má nejlepší léta za sebou, což ovšem neznamená, že nemůže bojovat o štěstí a lásku jako každý jiný. Už před mnoha lety se rozvedla, chodí do poklidné práce, snaží se často setkávat se svými dospělými dětmi, které ale mají vlastní životy. Dcera (Caren Pistorius) se právě čerstvě zamilovala, zatímco syn (Michael Cera) si pořídil miminko s nevyrovnanou přítelkyní, která je opustila. Gloriiným největším uvolněním a potěšením je pravidelná návštěva diskotéky s hudbou jejího mládí, což samozřejmě divákovi napoví, že soundtrack bude plný známých hitovek. Na parketu si může hlavní hrdinka užít svobodu i momenty štěstí a její atraktivní vizáž rozhodně nezůstává bez povšimnutí.

Přestože má Gloria poměrně dost důvodů ke štěstí a evidentně má dost elánu, cítíme z ní samotu.Většina mužů, které tam potkává, ovšem nestojí o vztah, v jejich věku mají za sebou minimálně jeden rozvod a už chtějí mít prostě klid. Přestože má Gloria poměrně dost důvodů ke štěstí a evidentně má dost elánu, cítíme z ní samotu. To se změní po seznámení s Arnoldem (John Turturro), který ji dokáže uspokojit jak v posteli, tak duševně. Je to citlivý muž, který umí mluvit o svých emocích, ale postupem času se ukazuje, že je možná citlivý až příliš. Dokáže se kvůli Glorii odříznout od bývalé ženy a závislých dcer, nebo se bude dál vymlouvat?

Ani pro zralou a zkušenou ženu není snadné rozpoznat, kolik druhých šancí si člověk doopravdy zaslouží, než je nutné říct si „Dost!“ a definitivně ho vyškrtnout ze života. Láska nás může zaskočit v každém věku. A i když jsme zažili už tisíckrát zklamání, neznamená to, že jsme vůči bolesti imunní. Vztahy jsou vždy těžké.
Moore se nehne z plátna, její výkon je tedy zásadní, je tradičně skvělá, představuje nám Glorii jak silnou, tak zranitelnou. O roli prohlásila, že ji zaujalo drama o běžném lidském životě a vztazích. To je něco, s čím se dokážeme ztotožnit. Scénárista a režisér Sebastián Lelio se rozhodl natočit remake vlastního chilského snímku Gloria pro americké diváky. Oba filmy mají trochu jiný nádech, a je přirozené, že můžete mít jednu verzi radši než druhou, jde především o odlišnou atmosféru.

Filmy se málokdy zabývají milostným životem lidí od určitého věku, tváříme se, jako by už neměli nárok na milostný život. Komorní drama o ženě 50+ asi není pro každého. Nejsou tu výbuchy, honičky aut, hlavní hrdinka ani nezachraňuje svět. Tedy zachraňuje, ale jen ten svůj malý svět každodenního života, jako to dělá každý z nás. Díky Julianne Moore si hrdinku zamilujeme a budeme jí přát happy end.

Třeba to na stará kolena vyjde.

A když ne, tak ten žal zapijeme.

„Prosím pokoj bez exmanželky.“