Recenze After: Polibek – romantičtějším filmem je snad i Rychle a zběsile

Romantické klišé za 3, 2, 1…

Teenagerská romance podle populární knižní série doufá v úspěšnou návštěvnost a vlnu zájmu. U tohoto žánru nemůžeme předpokládat kdo ví jak kvalitní zápletku, ale i tak dokázal snímek podlézt laťku očekávání. Děj se motá kolem klasického klišé: hodné naivní děvče podlehne rebelovi, který má tajemství. Má onen zlobivý kluk uvnitř dobré srdce, nebo jejich vztah nemá šanci na budoucnost?

Tessa Young (Josephine Langford) přijíždí jako nováček na vysokou. Milá, nezkušená, poctivá dívka má život naplánovaný svou mámou (Selma Blair), se kterou ji pojí úzké pouto. Podobný dojem nemáme z jejího přítele Noaha, který zůstal na střední v jejím domovském městě, a působí spíše jako bratr. I když poslušná dceruška slibuje ustarané mámě, že se bude soustředit na studium, její předsevzetí brzy vezme za své. Vyrazí na večírek, kde se dostane velmi blízko k Hardinu Scottovi (Hero Fiennes Tiffin), který má představovat „bad boye“. Je nad slunce jasné, že teď začnou námluvy, ale předtím budou oba usilovně předstírat, že o sebe vůbec nemají zájem.

Jenže jejich rádoby magická setkání příliš kouzla neobsahují a scénář z předlohy vyškrtl spoustu vyhrocených situací, které to mohly opepřit. Autorka Anna Todd se zde na pár vteřin i objeví (čekejte na blonďatou baculku, jinak jsou všechny postavy tradičně perfektně štíhlé). Zda se mají divačkám podlamovat kolena z Hardinova britského přízvuku a afektovaného chování, to je záhadou. Má představovat komplikovanou postavu, ale moc toho nepředvede, stejně jako jeho představitel. Zdaleka nedosahuje hereckých kvalit svých strýčků (Ralph a Joseph Fiennes). Jeho herecká partnerka je na tom o něco lépe a alespoň zvládá více výrazů. Jenže ani jeden nemají moc co hrát.

Charaktery nejsou propracované, děj je chabý, sotva si po zhlédnutí vybavíme nějakou poutavou scénu. Atmosféra veškerá žádná, budování dramatu se také nezdařilo. I scéna prvního sexu je tak emotivně chladná, že je nám stejně trapně, jako bychom leželi v posteli vedle postav.

Pít alkohol vůbec není cool, zato klasická literatura stojí za to.Film možná podpoří mladé dívky v dojmu, že můžou člověka změnit a jejich spolužák, arogantní narcis pohrdající vztahy, je určitě pod tvrdou skořápkou citlivý a naivní milovník Jane Austen. Ostatně autorka Todd naráží na její Pýchu a předsudek způsobem, který budí dojem, že se snad odváží přirovnávat k sobě hlavní charaktery svého a jejího díla. Co se týče komplexnosti a komplikovanosti postav, tak nepřekvapivě prohrává na celé čáře. Žádné emoce a minimum romantiky, takže co snímek vlastně divákům nabízí? Třeba sdělení, že pít alkohol vůbec není cool, zato klasická literatura stojí za to. Ano, s přehledem za víc než tenhle film.

After neboli „poté“ v nás opravdu vzbudí jedině myšlenky na to, co budeme dělat poté, co onen film konečně skončí. Příběh je velice jednoduchý a nedaří se mu příliš budit emoce kvůli nepropracovanosti postav a ději o ničem. Většina scén spočívá v tom, že na sebe hlavní hrdinové upřeně hledí. Závěrečný zvrat je jen definitivním potvrzením faktu, že je snímek naprosto neoriginální.

„Já, já, já chci odejít z kina!“

Když v baru prohlásíte, že jste abstinent.

Čtení, ano, to je přesně to, co by mládež v posteli měla provádět!