Projekt X / Project X – recenze

Party Hard, a hdyž hard, tak fakt hard! Co chtít víc?

Kdo kdy nesnil o středoškolském mega večírku u sebe na zahradě? Co se z počátku zdá jako pouhá obyčejná narozeninová party, ve škole neoblíbeného, zakřiknutého Thomase, co má sotva 3 kamarády, se zásluhou jedno z nich – Costy strhne v epičnost samu.

Film natáčený de facto jednou kamerou, kdy se kameraman stává součásti celé scény nikoliv němou a neviditelnou veličinou, jako jeden z oslavenců, jehož role spočívá v zaznamenání celých „nevinných“ narozenin 17-ti letého chlapce, dostává současně s jediným tématem: párty, naprosto nový rozměr. Jako diváka vás tato novinka vtáhne do děje, později i víru celé párty a větší synonymum realističnosti byste jen stěží hledali.

Začátek ovšem nijak nepřekvapí. Rodiče odjíždí na víkend pryč a nechávají dům v rukou svého syna za příslibem večírku o maximálně 5 osob. Limit samotného Thomase (Thomas Mann) je následně stanoven na desetinásobek. Klasická postavička drzého, všechnopárty znalého, ovšem v kolektivu nijak známého Costy (Oliver Cooper), uchopuje svůj úkol plně do rukou a zve všemi dostupnými i nedostupnými prostředky snad úplně všechny.

Děj následně již vypravovat nehodlám, jen nastíním, proč tomuto filmu dávám tak vysoké hodnocení. Párty na zahradě čítající pouze dvě DJ-ské scény, množství mladých dívek nahoře bez (více jich snad nikdy v žádném filmu zachyceno nebylo), účast slavného rappera, policejní komanda, vrtulník televize, detailní záběry pařících nejen teenagerů (ve všech stádiích, formách a místech oslav) a snad jako třešničkou na dortu oheň kam se podíváš. To vše, znovu podotýkám, kamerou jednoho z oslavenců.

Zprvu bezduchá pointa nakonec vyústí v tak hlubokou myšlenku, až člověka zamrazí. Stojí jeden den v životě, na který až do smrti nezapomenete, den co se zapíše do dějin a vy nejen že jste součástí, nýbrž hlavní postavou, za to zmařit zbytek svého narýsovaného života? Co myslíte? Nebo spíš: Uvidíte! Závěrem už pouze jedno číslo 1500-2500. Co znamená, se nechte překvapit sami. Rozhodně stojí za zhlédnutí.

Slovy slovenského rappera Ega: Žijeme len raz, právě tu a právě těraz!

Girls fight! Let’s go!

A samozřejmě, jak by mohla chybět lanovka ze střechy domu přímo do vody?

80%

Projekt X / Project X

Stojí jeden den v životě, na který až do smrti nezapomenete, den co se zapíše do dějin a vy nejen že jste součástí, nýbrž hlavní postavou, za to zmařit zbytek svého narýsovaného života? Co myslíte? Nebo spíš: Uvidíte! Závěrem už pouze jedno číslo 1500-2500. Co znamená, se nechte překvapit sami. Rozhodně stojí za zhlédnutí.