Legendární parta / Rise of the Guardians – recenze

[singlepic id=2872 w=200 h=200 float=left] Andělíčku, můj strážníčku, asi tě nahradím hrdinným Jackem.

Vánoční dárky, pestrá velikonoční vejce a sladkosti, obchodování s Vílou Zuběnkou i prostá radost z hezkých snů, to jsou pro malé děti zdroje štěstí spojené se vzrušujícími představami o neviditelném světě. Spisovatel William Joyce inspirován svojí dcerou k odpovídajícím folklorním postavám dodal roztomilou akci a učinil z nich bojovníky proti strachu a beznaději. Po pěti titulech o Santa Clausovi, Velikonočním zajíčkovi, Sandmanovi, Zuběnce a jejich patronovi – Muži na Měsíci – přidává filmová verze ještě zimní radovánky představované Jackem Frostem.

Parta v názvu sice předesílá týmovou práci, ale silného hlavního hrdinu potřebuje novinka od DreamWorks jako sůl. Již zorganizovaní strážci jako poruštěný Santa alias Sever nebo nedůtklivý Zajda nás odzbrojují každý svým druhem roztomilosti a neopouštějí sobě vymezenou, úzkou škálu humoru. Jack Frost však začíná jako rošťák se skrývanou melancholickou stránkou, aby se změnil na rošťáka, jenž pochopí smysl vlastních schopností. Po rutinních lekcích nesobeckosti a zodpovědnosti…

Nedávno do kin uvedený disneyovský hit Raubíř Ralf dokázal, jak jsem v jeho recenzi uvedl, člověka bombardovat vizuální rozkoší. Legendární parta jej dokáže čas od času i trumfnout, třeba i tím, že k existenci nepotřebuje popkulturní ikony. Když ve 3D vyrazí raketovou rychlostí masivní sáně Santa Clause a proskočí „červí dírou“, nestačíme koukat na uhrančivou výpravu a také doplňky každého ze sídel a schopností členů party… s nezanedbatelným sklonem k přeplácanosti. Armáda padoucha Stína by naopak potřebovala větší různorodost.

„Avengers pro předškoláky“ skládají hlubokou poklonu dětství a snad proto dávají tak najevo jednoznačnou orientaci na svou cílovou skupinu. Co ztrácí Legendární parta na případném pochopení u některých dospělých, to získává na nevinnosti a radostivosti.

„Staň se strážcem Jacku, jinak na tvého tátu Mrazíka prásknu, že tě zplodil s Nastěnkou.“

[singlepic id=2874 w=400 h=300 float=center]

Sandman nemluví od toho šoku, kdy si přečetl jisté komiksy.