Konečná / The Last Stand – recenze

[singlepic id=3239 w=200 h=200 float=left] Šerif Ray je pořád fit. Zrovna jako Arnold.

Deset let po třetím Terminátorovi se nám z americké politické scény vrací do hlavní role muž, který jako guvernér ani nestačil způsobit pozoruhodnější masakr. Arnold Schwarzenegger bude asi hrát, dokud nezemře. Předtím, než si střihne pátého Terminátora nebo třetího Conana, musí však zasáhnout jako neobyčejný maloměstský šerif a dokázat bandě mexických grázlů, že tahle země JE i pro starý.

Arnold má jako ikona pro film klíčový význam. První snímek natáčený režisérem Kim Ji-unem v USA vystihuje esenci té nejtypičtější arnoldovské zábavy, v níž se elitní strážce pořádku rozhodl přijmout daleko nižší pozici, než jaká mu náleží a musí porazit padoucha (Eduardo Noriega), který nemá jen smrtelně rychlý auťák, ale i soukromou armádu, rukojmí (Génesis Rodríguez) a naprostý nezájem o zmařené nevinné životy. Patos i humor dostanou nezbytný prostor a kromě vážných policejních zástupců (Zach Gilford, Jaimie Alexander, Luis Guzmán) tu máme lumpa k pomilování (Rodrigo Santoro) a komického „šilouše“ (Johnny Knoxville). Bitva může začít. Pokusy o vážný akčňák dle vzoru Protiúderu (Collateral Damage) nečekejte.

Jelikož se nemůžeme vynadívat na pronásledování zlosyna, machrování samotného Arnolda, dvě sexy dámy a válku v ulicích, zřejmě filmu odpustíme plytký příběh i přespříliš dlouhý úvod / čekání na klimax (do té doby ještě není úplně jasné, jestli postava někdejšího představitele titulní postavy Terminátora nepatří skutečně do starého železa). Scénář je zábavný… No, nejspíš přesně tak, aby si u něj člověk odpočinul. Noriega svého záporáka předvádí s nadšeným slizáctvím a když se v závěru střetne s Arnoldem, to se potom radujeme kvůli jim samým, nikoliv dík jejich rvačce.

Nechť vám trocha té divoké akce prozáří den…

Čím to je, že on vypadá ze všech tří nejmírumilovněji?

[singlepic id=3231 w=400 h=300 float=center]

„Jsme tu, abychom seznámili co nejvíc Američanů se Dnem mrtvých.“

[singlepic id=3229 w=400 h=300 float=center]

„Místní šerif mi znova zavěsil telefon. Co si o sobě vůbec myslí?“

[singlepic id=3237 w=400 h=300 float=center]

0%

Jelikož se nemůžeme vynadívat na pronásledování zlosyna, machrování samotného Arnolda, dvě sexy dámy a válku v ulicích, zřejmě filmu odpustíme plytký příběh i přespříliš dlouhý úvod / čekání na klimax (do té doby ještě není úplně jasné, jestli postava někdejšího představitele titulní postavy Terminátora nepatří skutečně do starého železa). Scénář je zábavný… No, nejspíš přesně tak, aby si u něj člověk odpočinul.