Scary Movie 5 / Scary MoVie – recenze

[singlepic id=3843 w=200 h=200 float=left]Originál je originál. Nevěříte? Věřte.

Po sedmi letech se opět ozývá nejznámější série filmů, která paroduje své slavnější a mnohem povedenější kolegy. To, co bylo napoprvé (tedy před 13 lety) vtipné, začíná být ohrané a fráze „opakovaný vtip přestává být vtipem“ dostává téměř hmatatelné obrysy. Navíc snímku vůbec neprospěla změna jak na režisérském křesle, tak v hereckém obsazení.

Dokážete si představit Scary Movie bez Anny Faris a Reginy Hall? Ať již bude vaše odpověď jakákoliv, budete muset. Hlavní ženskou roli si tu totiž střihla blonďatá i černovlasá Ashley Tisdale. I když se snaží, není to zkrátka ono. Její Jody Sanders se musí poprat nejen s nečekanými rodičovskými povinnostmi, nelehkou kariérou modelky, opicí a experimenty se svojí sexualitou, ale i s nadpřirozenými jevy. Jejího přítele všichni známe. Do hry se nám vrací Simon Rex, i když tentokrát si říká Dan.

Některé narážky jsou povedené a dokonce i k smíchu, jiné naopak k pláči. Jak již bylo avizováno v synopsi, trailerech a prostřednictvím plakátů, páteří snímku je utahování si z hororů Paranormal Activity a Mama. Ovšem dostaví se i spousta dalších pozvaných hostů. Těšit se můžete například i na Lesního ducha, Černou labuť, Počátek, Zrození Planety opic nebo Padesát odstínů šedi. Některé narážky jsou povedené a dokonce i k smíchu, jiné naopak k pláči (ze 70 %). Více než jindy se jedná o sled scének, které spojuje nepříliš kvalitní lepidlo a to, že jednou vypadá lesní chata opravdu jako lesní ošuntělá chata a za pár okamžiků připomíná líbivý rodinný domek, tvůrce nijak netrápí. Podobných nesmyslů samozřejmě během sledování potkáte nespočet, což asi nikoho příliš nepřekvapí.

Největšími VIP hvězdami s nejhustší koncentrací povedených gagů jsou Charlie Sheen a Lindsay Lohan (zahráli si sami sebe), i když je na nich na první pohled vidět značná opotřebovanost. Kdyby jejich scény nebyly vyšroubovány až do nepěkných extrémů, byly by ještě více zábavné. Ochuzeni nebudeme ani o nepovedené záběry, které místy pobaví a sem tam si vyslouží naše povytažená obočí. Nenechte se tímto sestřihem odradit a spravte si chuť povedenou potitulkovou scénou.

Co závěrem říci? Doufejme, že se bude Scary MoVie držet vlastního sloganu a opravdu se bude jednat o „pátou a poslední kapitolu čtyřdílné trilogie“, protože prostoru kam padat, už opravdu moc není.

Pomoc, já začínám pelichat.

[singlepic id=3850 w=400 h=300 float=center]