Království lesních strážců / Epic – recenze

[singlepic id=4252 w=200 h=200 float=left]Ochránci přírody jsou na nás takhle malí!

Půl roku po Legendární partě ožívají znovu v animované podobě nápady amerického spisovatele Williama Joyce. Sváteční tažení dětských hrdinů bohužel společnosti DreamWorks nepřineslo závratné zisky, ač by si je dle mého soudu za něj zasloužilo. Blue Sky Studios, tvůrci série Doba ledová a snímku Rio, nyní zkoušejí štěstí s pohádkou, v níž se lidská dívka dostane do snad nejromantičtějšího kouzelného prostředí, v němž spolu bojuje život a rozklad. Království lesních strážců je po technické stránce ještě lepší než „Parta“ a vůbec je jedním z nejlépe vypadajících animáků, které můžete v současnosti zhlédnout. Jenže v něm také posílily problémy, které minule ještě šlo prominout.

Říše magického lesa nabízí velmi dětské a velmi konzervativní kulisy. Na území dobra si všichni ti skřítci, mluvící zvířata a rostliny žijí takřka v přírodní nirváně, zatímco padouši šířící zkázu ze svého močálu nosí oblečení evokující špínu a smrt. Pokud doufáte, že žena jako hrdinka trochu ozvláštní tradiční boj dobra a zla, vaše přání nebudou moc vyslyšena. Děj skutečně je převážně vyprávěn z pohledu zmenšené Mary, ale její klíčový přínos bude spočívat hlavně v tom, že sama pochází z jiného světa než bytosti, v něž ještě před chvílí nevěřila. Roli „hrdiny“ si mezi sebou rozdělí archetypální dvojice zkušeného mistra a především jeho neposedného žáka – členů elitních bojovníků zvaných „lístci“.

Don´t worry, be happy.

Tuto nevelkou družinu doplňují rádoby komičtí šnek a slimák, kteří bohužel příliš zábavní nejsou a dostali prostě úlohu otravných poskoků, bez nichž by se hlavní hrdinové obešli, ale scénář jim jejich společnost vnucuje, aby co možná nejdéle odlehčovali atmosféru. Podobně se ve svých scénkách chová správce lesních archívů, housenka Nim Galů vyznávající filosofii „Don´t worry, be happy.“

Omezenou produkci Blue Sky Studios film každopádně oživí. Přesto, že sází na jistotu, pokud jde o příběhové konvence, využívá naplno, jak jsem již uvedl, své technické možnosti. Průlet lesní krajinou, její roztodivní obyvatelé, ochočitelní ptáci nebo výlet na jelením paroží, dokonce i další variace na „trable pidilidiček v lidské domácnosti“, by vás měly ve 3D úpravě nalákat na nepopiratelně silný spektákl, když už si s ratolestmi neužijete originální hlas královny Tary propůjčený od samotné Beyoncé.

Není nutné si hrát na to, že se „Království“ nevrací spíš v čase zpět, než aby inovovalo. Je nicméně lepší, když se podaří dobře prezentovat osvědčený postup, než aby byl zkažen novátorský pokus. Samozřejmě, kdyby například byly postavy trochu definovanější, vadilo by to ještě míň…

Děti šílených vědců mohou být rády, že nebyly použity na pokusy.

[singlepic id=4260 w=400 h=300 float=center]

Stejně jako na koncertech je hrdá na své tělo.