Pařba na třetí / The Hangover Part III – recenze

[singlepic id=3887 w=200 h=200 float=left]Kdo je horší, malej nebo tlustej?

Už jsme se mohli zúčastnit Pařby ve Vegas a v Bangkoku, letos nás čeká s přívlastkem na třetí. Vlčí smečka ve složení Alan (Zach Galifianakis), Stu (Ed Helms), Phil (Bradley Cooper) a Doug (Justin Bartha) se tentokrát sejde za smutných okolností. Nečeká nás ani svatba či rozlučka se svobodou, ale bohužel pohřeb Alanova otce Sida (Jeffrey Tambor), který jemně řečeno neustál bláznivé chování svého dvaačtyřicetiletého syna.

Ve znamení motta „Jeden za všechny a všichni za jednoho“ a opět pod taktovkou režiséra Todda Phillipse startuje záchranná výprava za znovunalezením zdravého rozumu nevyrovnaného Alana (pokud něco takového vůbec existuje). Ovšem jak už je známo, když je tato různorodá čtveřice pohromadě, přitahuje na sebe smůlu nadpozemskou silou.

Dalo by se říci, že se Pařba tak trochu zkřížila s Mission: Impossible.

Úvodní zápletka a shodou okolností i český název filmu napovídá, že tentokrát to bude jiné a opravdu je. Hlavní ingredience předešlých dílů v podobě kocoviny (originální název série) s následným oknem se nekoná. Nebudeme pátrat po tom, co se to „sakra“ v noci zase dělo, ale budeme odhalovat jiná tajemství. Dalo by se říci, že se Pařba tak trochu zkřížila s Mission: Impossible. Jen ostříleného Ethana Hunta nahradilo mini dynamo Mr. Chow (Ken Jeong) a s ním přicházejí na scénu prazvláštní a místy opravdu nechutné věci.

I když se na plátně skoro pořád něco děje, působí toto pokračování lehce unaveně. Lepidlo, které jednotlivé gagy drželo pohromadě, není tak husté a kvalitní, jak bývalo kdysi. Některé scény jsou natahované a bez jiných by se snímek obešel úplně. I přes kolísavé tempo se můžeme těšit na několik silných momentů a povedených sekvencí, kterým bezesporu hodně pomáhá bezchybný hudební doprovod. Navíc třetí pokračování počítá s tím, že osudy Vlčí smečky bezchybně znáte a staví mnoho vtipů na tomto faktu. Tudíž pokud jste Vegas ani Bangkok nenavštívili, značnou část vyprávění nemáte šanci pochopit a ochudíte se o příležitosti ke smíchu.

Pařba na třetí pobaví, ale je těžkopádnější, a i když to bude znít podivně, bohužel ztratila i svoji nevinnost. Svým způsobem neškodné klukoviny (tetování se dá odstranit, plechy na autu vyklepat a zub se dá nahradit umělým) jsou doplněny o temnější level, který nenabízí možnost návratu. Film je avizovaný jako závěrečný díl trilogie a svým způsobem se i kruh uzavře (trojka opravdu geniálně navazuje na předchozí události), ovšem čekají nás i zadní vrátka, která pootvírají možnost dobrodružství v klasickém stylu.

Tak už je tu máme zase.

[singlepic id=4152 w=400 h=300 float=center]

Co takto dát si šlofíka?

[singlepic id=4319 w=400 h=300 float=center]

„Nervózní? Já? Ani náhodou!“

[singlepic id=4320 w=400 h=300 float=center]

0%

I když se na plátně skoro pořád něco děje, působí toto pokračování lehce unaveně. Lepidlo, které jednotlivé gagy drželo pohromadě, není tak husté a kvalitní, jak bývalo kdysi. Některé scény jsou natahované a bez jiných by se snímek obešel úplně.