Recenze filmů

Podfukáři / Now You See Me – recenze

Vždy buďte ten nejchytřejší v místnosti.

Francouzský režisér Louis Leterrier započal svou filmovou kariéru jako pomocný asistent při vzniku čtvrtého Vetřelce. Jeho režisérský um i průšvihy jsme mohli blíže poznat při sledování snímků Kurýr 1 a 2, Neuvěřitelný Hulk či Souboj Titánů. Letos se nás snaží oblažit dramatickou krimi komedií Podfukáři.

Kouzla byla v posledních letech v kurzu jak na stránkách knih, tak na filmovém plátně. I když mladý čaroděj s jizvou na čele a jeho kamarádi provozovali tak trochu jinou magii, po menší pauze od složitých formulí a nacvičeného pohybu hůlkou se o slovo hlásí jiná parta. J. Daniel Atlas (Jesse Eisenberg), Merritt McKinney (Woody Harrelson), Henley Reeves (Isla Fisher) a Jack Wilder (Dave Franco) patří ke špičkám svého oboru, ale sláva je buď opustila, nebo na ni marně čekají. Dohromady je dá až tajemný našeptávač a Čtyři jezdci tak moou zahájit nejen cestu za slávou, ale možná i za mříže.

Klasická kouzelnická show ve stylu Davida Copperfielda.Pokud milujete klasickou kouzelnickou show ve stylu Davida Copperfielda, budete nadšeni. Charismatická čtveřice dokáže i obyčejnému karetnímu triku či číslu s králíčkem v bedně vdechnout neodolatelný šmrnc. I když víme, že se jedná pouze o trik, ještě umocněný střihem a počítačovými efekty, baštíme jim vystoupení a hrátky mezi velkolepými večery i s navijákem.  Abych byla upřímná a spravedlivá, prostřední show mezi úvodní a závěrečnou dokonalostí působí trochu ochuzeně, ale i tak se budeme náramně bavit.

Všem musí být jasné, že když z banky zmizí opravdu ohromný balík peněž, nezůstane tento fakt bez odezvy. Do boje se zločinem je povolán agent CIA Dylan Rhodes (Mark Ruffalo, třetí verze Hulka) a světoznámý odhalovač kouzelnických triků Thaddeus Bradley (Morgan Freeman). V tu chvíli se vedle vau efektu dostává do hry akce, neúnavné pátrání, honičky kočky s myší a spousta legrace. Sledovat bezmocné pachtění detektivů, kterým se smějí nejen Čtyři jezdci, ale i celý svět díky všudypřítomným médiím, stojí opravdu zato.

Vzhledem k tomu, že pod rouškou zábavy se skrývá vyšší poslání, dávné křivdy, tragédie a opravdové zločiny, je závěrečné vyústění filmu až trochu moc optimistické a idealistické. Ovšem odhalení a motivace proč tohle vlastně všechno vzniklo, je minimálně z části opravdu nečekané. Myslím tím především odpověď na otázku: „Kdo?“

Podfukáři jsou od začátku do konce opravdu zábavná podívaná. Zasmějeme se, zapotíme se a potrápíme svoje mozkové závity. Pokud přistoupíte hned v úvodu na pravidla hry, jednoho iluzionistického triku se i osobně zúčastníte. Takže, nechte skepsi doma a přijďte si do kina vychutnat téměř dvouhodinovou magickou show.

Někdy nepomůže ani pořádný nadhled.

Oheň, nenahraditelný přítel kouzelnických triků.

Kdo pomůže této krásce v nesnázích?

Shrnutí

Podfukáři jsou od začátku do konce opravdu zábavná podívaná. Zasmějeme se, zapotíme se a potrápíme svoje mozkové závity. Pokud přistoupíte hned v úvodu na pravidla hry, jednoho iluzionistického triku se i osobně zúčastníte. Takže, nechte skepsi doma a přijďte si do kina vychutnat téměř dvouhodinovou magickou show.

Hodnocení 75% akční show
Hodnocení čtenářů
24 % dle 11 čtenářů