Bling Ring: Jako VIPky / The Bling Ring – recenze

[singlepic id=4425 w=200 h=200 float=left]Je čas, aby boháči zaplatili svým obdivovatelům.

Mnozí celebritám závidíme, a pokud jsme nevyrovnaní puberťáci, tím spíš se nás zmocňuje posedlost jejich osobami a pohádkovým majetkem. Rebecca Ahn (Katie Chang) skrze nového kamaráda Marca (Israel Broussard) objeví možnost tajně vniknout do obydlí těchto veřejně sledovaných osobností a přivlastnit si tolik žádané zboží, k němuž mají přístup opravdu jen osobnosti s majetkem jako Paris Hilton, Lindsey Lohan nebo Megan Fox. Ke kořistnickému tažení přizve ještě své kamarádky Nicki (Emma Watson), Sam (Taissa Farmiga) a Chloe (Claire Julien).

Ano, sledovat desperátky (a jednoho desperáta) je určitě zábava.Příběh Bling Ring vychází z událostí v letech 2008 až 2009, takže skuteční delikventi nemuseli dlouho čekat, než je filmová alter ega s pozměněnými jmény proslavila ještě víc a přiblížila je tak světu, který nedávno plundrovali. Ano, sledovat desperátky (a jednoho desperáta) je určitě zábava. Obsazování luxusních vil a následné chmatácké reje  nemalou mírou apelují na naši škodolibost a chuť užít si podobné dobrodružství, jaké si vymyslela parta malých „materialistek“, ačkoliv tu nedochází k nějaké idealizaci zločinu.

Však také jsou chvíle slávy tohoto povedeného kroužku prostřihávány s individuálními rozhovory v době, kdy se utrhlo příslovečné ucho, a spadla klec. Jde o jeden z mnoha prvků, jež ve filmu šlo využít lépe.

Bling Ring neumí ze svého základního námětu dostat ani složitější příběh, ani jedinečné pamětihodné scény a deficitem trpí i v oblasti postav. Chloe a Sam se opravdu nevyšvihnou nad obyčejné „křoví“ a Marc si nanejvýš vezme ukradené dámské botičky. Chang však Rebecce alespoň dodává elán a Emma Watson dostala a hezky rozvinula snad nejzajímavější z děvčat – ambiciózní Nicki vyrůstající v podivné „newageovské“ rodině. Malá šibalka dokáže využít kauzu k získání pozornosti a nakonec vlastní slávy. I když musí Emma počkat na svoje chvíle, jako jediná umí dát najevo svébytný charakter.

Filmový mejdan s nadílkou pro zlodějky je pochopitelně divoký. Jenže nakonec také podobně prostoduchý a povrchní, jaké jsou  jeho hrdinky.

„I Lindsey škudlí pod postel?“

[singlepic id=4427 w=400 h=300 float=center]