Recenze filmů

Revival – recenze

Čeští Rolling Stones v kostkovaných košilích a svetru do véčka přicházejí.

Slovíčko revival [rivajvl] znamená v českém překladu něco jako obnova, oživení či nové vydání. A o tom je i „komedie“ Alice Nellis. Revival vypráví o znovushledání členů smyšlené skupiny Smoke, jež se v roce 1972 za záhadných okolností rozpadla. Archivní materiály ovšem uvádí, že: „Naša společnosť nemá záujem o skupinu, ktorá odmieta hrať v národním jazyke a výlučně sa prikláňa k západnej kultúre.“

Čtveřice přeživších muzikantů se dá opět dohromady po rovných čtyřiceti letech. Důvody jsou převážně, jak bych to kulantně řekla, neveselého původu, protože mezi ně patří úmrtí v rodině, fiktivní i opravdová smrtelná onemocnění a touha po finančním výdělku. Zda se návrat na velká i malá pódia vydaří, zda doletí na jeviště dostatek ženských kalhotek a zda bude zdolána meta nejvyšší, v tomto případě vyprodané SaSaZu, se dozvíte během 116 minut. Dovoluji si ale tvrdit, že většina z nás již odpovědi na nastolené otázky zná.

Snímek směřuje k českému hořkosladkému happy endu.
Revival není nijak originálním dílem, co se příběhu týče a již od začátku je všem jasné, že snímek směřuje k českému hořkosladkému happy endu. Zajisté se budu opakovat, ale máme to tu zase. Určitá schizofrenie parazituje na většině našich komedií a dodnes nechápu proč? Jeden záběr nás má rozesmát a hned ten druhý buďto rozplakat nebo minimálně zabrnkat na naši citlivou strunu.

Jak již jsem naznačila, v úvodu nás čeká návrat do minulosti a do zlaté éry tehdy pětičlenné skupiny Smoke. Dobové záběry ale tak trochu vyšumí do ztracena, protože nelze jednoduše a na první pohled určit, kdo je kdo. Velká škoda.

Nechybí ani další nešvar a tím je product placement. I když, tentokrát se tvůrci pokusili reklamu zpříjemnit i vtipem. Například narážka na jednu automobilovou značku je doprovázena hláškou: „To je dcery… V tom nás nikdo stavět nebude, to se jako motorový vozidlo ani nepočítá,…“

Ovšem, co se Alici Nellis povedlo, to byl výběr herců. Bolek Polívka, Miroslav Krobot, Karel Heřmánek a Marián Geišberg jsou jako členové bývalé populární kapely opravdu povedení. Už jen pohled na ně, ať již trpící na zkoušce ne zrovna nadaného malého houslisty nebo navlečené v příšerném konopném svetru, vyvolá mnohdy úsměv. Svoje role si chlapci na první pohled užili, zejména slovenský herec Marián Geišberg, kterého české publikum zatím moc nezná. Pobaví i úlisný manažer (Richard Genzer) s nekalými úmysly a ne zrovna s etickými praktikami. Tahle role mu opravdu sedla. Zuzana Bydžovská se představí jako šílená Yvonne, která dokonale pije krev nejen manželovi (Krobot), ale i ostatním členům kapely. Vydržet s touto ženskou byť jen jediný den, chce opravdu silné sebeovládání.

„Komedie“ Revival má velmi nevyvážené tempo. Vtipné scénky a jednotlivé gagy, jež spadají zejména do kategorie černého humoru, jsou velmi často střídány pitváním se v pochmurných životních peripetiích. Najde se sice celá řádka příležitostí ke smíchu, ale výsledný efekt je značně rozpačitý. Navíc se musíme potýkat s nemalým množstvím nezodpovězených otázek a násilně vyřešených situací.

Kytaru lze vyměnit za rozmanitou škálu hudebních nástrojů.

Některé fanynky skupiny Smoke jsou velmi mladinké.

„Nedala by sis trochu obilných klíčků?“

Shrnutí

„Komedie“ Revival má velmi nevyvážené tempo. Vtipné scénky a jednotlivé gagy, jež spadají zejména do kategorie černého humoru, jsou velmi často střídány pitváním se v pochmurných životních peripetiích. Najde se sice celá řádka příležitostí ke smíchu, ale výsledný efekt je značně rozpačitý. Navíc se musíme potýkat s nemalým množstvím nezodpovězených otázek a násilně vyřešených situací.

Hodnocení 50%
Hodnocení čtenářů
7 % dle 22 čtenářů