Justin: Jak se stát rytířem / Justin and the Knights of Valour – recenze

[singlepic id=5258 w=200 h=200 float=left] Do zbraně, studenti práv!

Pokud natáčíte animované filmy v USA, někdy se zákonitě rozhodnete neriskovat a dětem předhodíte samá narychlo splácaná klišé. Mám dojem, že jestli tvoříte někde jinde a snažíte se dohnat zámořské vzory, stane se vám z toho spíš pravidlo než výjimka. Španělé na nás takto nedávno zaútočili s Tadem Stonesem a ode dneška za ně bude stejným způsobem bojovat i jistý malý Justin.

Kupodivu to zprvu tak nevypadá. Pohádkový svět, v němž právníci nahradili rytíře, má svůj nepopiratelný vtip i jedinečnost. Postavy a jejich vztahy jsou sice povědomé, ale přesto únosné, možná díky sympatičnosti kresleného klučiny, nebo možná kvůli režii vytvářející atmosférické středověké dobrodružství. Provedení postav bude z větší části ladit dětskému i dospělému oku, my se můžeme pochlubit solidním českým dabingem a násilí je přítomno pouze v náznaku. Film ovšem nezadržitelně přichází o schopnost pobavit, jak v dialogu, tak skrze vysloveně komické figury.

Čaroděj s rozdvojenou osobností (zase ten iritující motiv) má, pokud jde o humor, jedinou světlou chvilku tehdy, když ze sebe udělá živou GPSku. Jiný filuta, nafoukaný podvodník Clorex (jehož v originále nadaboval Antonio Banderas), nevyplodí ani to a k tomu jakoby lehce popíral samotný základ děje, jelikož na veřejnosti svádí ženy pomocí image rytíře – v zemi, kde jsou rytíři zakázáni. Je však pravda, že zdejší zákonodárci jsou příliš neschopní a mnoho nezmůžou… Na plakátu jste si určitě všimli „mechanizovaného“ krokodýla suplujícího zde draka. Skutečně jde o nejzábavnějšího člena ansámblu, bohužel použitého jen ve scéně připomínající jistý hit od DreamWorks a ve finální bitvě.Autoři nejsou snad ani tak líní a možná se i stereotypy snaží zdůraznit jako svůj úmysl.

Někdy ve chvíli, kdy Justin začne se svým tréninkem, uvědomíte si, že hlavní doménou pohádky není nadsázka, ale navzdory parodiím se na vás chystá stokrát vyprávěný hrdinský příběh a někoho i napadne, jestli Justin a hlavní padouch nejsou příbuzní. Autoři nejsou snad ani tak líní a možná se i stereotypy snaží zdůraznit jako svůj úmysl. Na výsledné otřepanosti, tedy i nudě rodičů to příliš nezmění a malý rytíř tak může být prubířským kamenem jejich trpělivosti. Viděno dětskýma očima, ten samý snímek obsahuje esenci milovaných dobrodružství, jichž drobotina nemá nikdy dost a jeho forma je poměrně slušná.

„Budeš snadno studovat práva v Plzni, nevděčníku!“

[singlepic id=5259 w=400 h=300 float=center]

Trenažer Vikinga Škyťáka.

[singlepic id=5265 w=400 h=300 float=center]

Kocour v botách si reinkarnací nepřilepšil.

[singlepic id=5269 w=400 h=300 float=center]

0%

Autoři nejsou snad ani tak líní a možná se i stereotypy snaží zdůraznit jako svůj úmysl. Na výsledné otřepanosti, tedy i nudě rodičů to příliš nezmění a malý rytíř tak může být prubířským kamenem jejich trpělivosti. Viděno dětskýma očima, ten samý snímek obsahuje esenci milovaných dobrodružství, jichž drobotina nemá nikdy dost a jeho forma je poměrně slušná.