Apokalypsa v Hollywoodu / This Is the End – recenze

apokalypsa_v_hollywoodu_plakatPřijde Franco do nebe?

Seth Rogen je prostě veselá kopa a je navíc takovým dobrodincem, že nám zprostředkoval plnohodnotnou náhražku za druhý díl filmového South Parku. Díkybohu má smysl pro humor i spousta dalších herců, kteří se nechali naverbovat do Rogenova vpravdě apokalyptického projektu. Celebrity různých velikostí, ať už je to Rihanna, Channing Tatum nebo Emma Watson hrají sami sebe a jejich fiktivní verze jsou zaskočeny tím nejméně předvídatelným, i když často předvídaným – biblickým koncem světa. Obklíčeni pekelnými silami, snaží se o přežití, případně spásu, hlavně přátelé Seth, Jay Baruchel, James Franco, Craig Robinson, Jonah Hill a Danny McBride.

Je skvělé vidět skupinu hvězd showbyznysu, jak si ze sebe i svého řemesla umí dělat legraci a společně vystupovat v naprosto civilních rolích. Pokud jde o jejich svéráznou reflexi postupujícího Armaggedonu, humor se rozdělí hned do čtyř proudů – běžné vtipné konverzace se všemi očekávatelnými omyly, peprnostmi a urážkami, dále nás samozřejmě potěší snaha našich herců o přežití v domě s minimálními zásobami, pak tu máme tunu referencí na starší filmy a konečně parodii na náboženské představy. Co z toho funguje nejlíp? Je to asi právě záplava popkulturních referencí, možná prostě proto, že je díky nim parta ve svém živlu a může oblažit duši nejednoho znalce.

Všichni herci zároveň s entuziasmem vydali to nejlepší ze svého komediálního potenciálu.Všichni herci zároveň s entuziasmem vydali to nejlepší ze svého komediálního potenciálu a komorní představení přeměnili na jeden dlouhý, pěkně drsný sitcom s proměnlivou kvalitou vtipů. O přístupnost nezletilcům by nebylo co stát, ale o dlouhou diskuzi na téma pravidel onanie jsme se opravdu neprosili. S podobnými lapsy a neduhy se pak rozloučíme v posledním aktu, který je nejméně „kecací“ a na mušku si bere obrazy slavných hororů a sci-fi filmů o zkáze civilizace. Čistou oddechovku nám nezkazí ani pohled na přirození obřího počítačově generovaného ďábla… Řeknu to takhle. Američané neničí svět tak originálně jako Britové a zvláště Simon Pegg, ale i oni se v tom vyznají!

Proč se tu asi otevírá pouze peklo?

apokalypsa_v_hollywoodu_foto_b10

„Démony můžeme majznout přes hlavu nebo rozesmát.“

apokalypsa_v_hollywoodu_foto_b01

A takhle si konec představují opravdoví fundamentalisté.

apokalypsa_v_hollywoodu_foto_b03

0%

Apokalypsa v Hollywoodu / This Is the End

Všichni herci zároveň s entuziasmem vydali to nejlepší ze svého komediálního potenciálu a komorní představení přeměnili na jeden dlouhý, pěkně drsný sitcom s proměnlivou kvalitou vtipů. O přístupnost nezletilcům by nebylo co stát, ale o dlouhou diskuzi na téma pravidel onanie jsme se opravdu neprosili. S podobnými lapsy a neduhy se pak rozloučíme v posledním aktu, který je nejméně "kecací" a na mušku si bere obrazy slavných hororů a sci-fi filmů o zkáze civilizace. Čistou oddechovku nám nezkazí ani pohled na přirození obřího počítačově generovaného ďábla... Řeknu to takhle. Američané neničí svět tak originálně jako Britové a zvláště Simon Pegg, ale i oni se v tom vyznají!