Jen 17 / Jeune & jolie – recenze

[singlepic id=5283 w=200 h=200 float=left]Je více vzrušující opravdový sex nebo naše fantasie?

Francouzský režisér François Ozon nás ve svém nejnovějším filmu seznamuje s překrásnou Isabelle (Marine Vacth). Začátek příběhu se odehrává v jihofrancouzském letovisku, kde dívka tráví dovolenou s rodiči a se svým mladším bratrem. Mladá kráska oslaví nejen své sedmnácté narozeniny, ale prožije tu i své poprvé, které řekněme, nebude zrovna ideální. Po návratu do Paříže se Isabelle začne věnovat novému koníčku. Jakmile skončí vyučování, mění se ve svůdnou prostitutku.

Ozon nám ale neservíruje pohádku ve stylu Pretty Woman nebo téměř hororové drama plné násilí, drog a modřin. Odvážná školačka se do adrenalinového podnikání vrhá na vlastní pěst a klienty oslovuje a shání prostřednictvím internetu a mobilního telefonu. Každý muž má nárok jen na jednu schůzku a to pouze v určitých hodinách. Ale jak už to tak bývá, výjimka se vždy najde a změní vás i vaši budoucnost. V případě Jen 17 to ale bude trochu jinak, než bychom bývali čekali.

I když je snímek prakticky o sexu a různorodých mužských choutkách, jeho síla tkví v tom, co se děje mezi jednotlivými akty. Vždyť i sama Isabelle přiznává, že nejvíce ji láká příprava a to, co předchází samotnému „milování“. Na prazvláštní koníček se navíc postupem nabalují rodinné i partnerské problémy a fakt, že její nová brigáda, není tak úplně legální.

Nádherná dívka, která je křehká i silná zároveň.Snímek je rozdělen na základě ročních období a v každém z nich je navozena trochu jiná atmosféra pomocí citlivého a geniálně zvoleného hudebního doprovodu. Pochvalu si zaslouží i obsazení Marine Vacth do hlavní role. Její Isabelle je nádherná dívka, která je křehká i silná zároveň.

Jen 17 se nikam nežene a ubírá se kupředu svým vlastním, pozvolným tempem. Na jednu stranu máme dostatek času se do nastoleného tématu plně ponořit, ale na tu druhou se může stát, že 95 minut působí delším dojmem, než je skutečnost. Režisér François Ozon nám nijak násilně nevnucuje vlastní názor na probírané téma, nemoralizuje a nechává prostor pro naše vlastní myšlenky. Pokud ale vyžadujete jasné odpovědi a jednoznačné uzavřené celého filmu, můžete být po skončení projekce trochu rozčarováni.

I nejlepší kamarádky mohou mít mezi sebou tajemství.

[singlepic id=5286 w=400 h=300 float=center]

Pofoukání bolístky od maminky je vždy nejlepší lék.

[singlepic id=5287 w=400 h=300 float=center]

Odolali byste této francouzské krásce?

[singlepic id=5293 w=400 h=300 float=center]

0%

Jen 17 se nikam nežene a ubírá se kupředu svým vlastním, pozvolným tempem. Na jednu stranu máme dostatek času se do nastoleného tématu plně ponořit, ale na tu druhou se může stát, že 95 minut působí delším dojmem, než je skutečnost.