Recenze filmů

Přijde letos Ježíšek? – recenze

Moderní pohádka s puncem mexické telenovely.

Jak již název napovídá, děj nejnovějšího romantického počinu režisérky Lenky Kny se odehrává o Vánocích. Vzhledem k tomu, že jsou tyto svátky neodmyslitelně spojeny s laskavostí a schovívavostí, může si snímek Přijde letos Ježíšek? připsat na konto alespoň nějaké kladné body.

Mexicko-česko-slovenský vánoční příběh se odehrává v době adventu. José (Josef Abrhám) žijící 30 let v Mexiku se vrací domů do Prahy, aby mohl pomoci své dceři k vytouženému děťátku. Jeho manželka totiž věří v rodinné prokletí, které zlomí pouze navrácení Pražského jezulátka na své místo. Ovšem v České republice na Josého čeká nejen neúnavný kamarád, ale i hříchy mládí.

Přijde letos Ježíšek? se snaží o prostou věc, stejně jako spousta českých i zahraničních snímků. Jeho cílem je dokázat nám, že Vánoce jsou skutečně plné kouzel, o zázraky v tento čas není nouze a i ten největší škarohlíd má dobré srdce. I když je toto téma omílané nesčetněkrát, není nikdy na škodu osvěžit si paměť. Důležitý je ale způsob, kterým se o tento fakt pokoušíme.

O náhody tu není nouze.Lenka Kny se bohužel snaží až moc. Chce nám toho během 100 minut říct spoustu a hází si tak sama klacky pod nohy. Máme tu problém s otěhotněním, s otcovstvím, se vztahem mezi otcem a dcerou, s nevěrou, se zlomením kletby a navrácením uměleckého díla a v neposlední řadě s tajemnými stopami ve sněhu. Řeší se tu toho mnoho, ale prakticky nic nám není vysvětleno. Ale jak už to tak bývá, o náhody tu není nouze a nemalou měrou přispěje k vyřešení všeho vánoční magie.

Pokud by se body udělovaly pouze za děj, zůstali bychom hluboko v nížinách. Naštěstí film nabízí jiná lákadla. Jedním z nich je herecké obsazení. Josef Abrhám a Libuše Šafránková jsou jako pár jednoduše dokonalí. Igor Chmela, Danica Jurčová a dětští herci naopak snímku propůjčují přívětivou lidskou tvář. Navíc padající sníh, vánoční koledy a malebná zákoutí Prahy se postaraly o pohádkovou atmosféru.

Přijde letos Ježíšek? měl velké ambice, ale vše bohužel ztroskotalo na tom, že chtěl být o všem a přitom je nakonec vlastně o ničem. Naštěstí zůstala alespoň zachována pozitivní vánoční atmosféra.

Není nad zábavu nad sklenkou dobrého vína.

Za sedmero horami a sedmero řekami…