RoboCop – recenze

„I ta nejhorší čtvrť v Americe může být naprosto bezpečná.“

S policistou Alexem Murphym a jeho plechovým vylepšeným já jsme se ve filmu poprvé setkali roku 1987. Režisér Paul Verhoeven spolu se scénáristou Edwardem Neumeierem nám naservírovali odpočinkovou, hravou a až trochu zvrácenou akční podívanou. José Padilha se o 27 let později rozhodl jít trochu jinou cestou.

Základ zůstává i tentokrát stejný. Alex (Joel Kinnaman) je i nyní špičkový policista, který se snaží tvrdě potlačovat zločin v Detroitu. Mnohdy ovšem ohrožuje nejen sám sebe, ale i svého parťáka ne zrovna schválenými postupy při vyšetřování. Jakmile se dostane velmi blízko vosího hnízda, musí být neprodleně odstraněn a v tu chvíli se zrodí náš starý známý RoboCop, tentokrát  ve vylepšené podobě.

Remake slavného hitu balancuje na hraně akčního sci-fi a krimi-thrilleru. Pokud jste viděli trailery na RoboCopa, s velkou pravděpodobností vás napadne, že se bude jednat o klasickou popcornovku, která nabídne velké množství zábavy a akčních scén, u nichž není třeba přetěžovat mozkové závity. Snímek se překvapivě více zaměřuje na politiku, řešící využívání robotických ochránců pořádku na území USA, na lidskou touhu nahrabat si co nejvíce dolárků a na emoce hlavních aktérů.

Hlasem, který se snaží lobovat za naše práva na co nejlepší a nejmodernější ochranu v médiích, je charismatický Pat Novak (Samuel L. Jackson). Druhou trefou do černého je obsazení chamtivého ředitele OmniCorpu Raymonda Sellarse legendárním Batmanem, Michaelem Keatonem. Třetím velkým hráčem je bezesporu Sellarsova pravá ruka, trochu vyšinutý Rick Mattox (Jackie Earle Haley). Nesmíme ale zapomenout ani na svědomím zmítaného doktora Dennetta Nortona, jemuž tvář propůjčil Gary Oldman.

Letošní RoboCop je uhlazenější než jeho předchůdce z osmdesátých let,Řešení morálních dilemat, zda je správné ochraňovat americké občany roboty, kteří sice nic necítí, ale nejsou nikdy unaveni a nedají se podplatit a hromadění mamonu je podáváno „tak akorát“ tempem, tudíž se nestihneme nudit a máme čas dostatečně se sžít s příběhem a jeho hrdiny. Ale nebojte, i když je letošní RoboCop uhlazenější než jeho předchůdce z osmdesátých let, i tak si užijeme několik akčních scén. Sice se na nich velmi podepsal rating, ale i tak pobaví a trochu roztříští vážnější vyznění snímku.

RoboCop z roku 2014 velmi překvapí svou myšlenkovou hloubkou, která se skrývá pod moderně laděným plechovým lookem. Snímek baví, je plný skvělých hlášek a hereckých výkonů. Akční scény se drží při zemi více, než by musely, ale do celkového ladění snímku skvěle zapadají.

I RoboCop má svou něžnou stránku.

Potřeseme si levicí, človíčku?

Zatleskejte mému tučnému kontu.

80%

RoboCop

RoboCop z roku 2014 velmi překvapí svou myšlenkovou hloubkou, která se skrývá pod moderně laděným plechovým lookem. Snímek baví, je plný skvělých hlášek a hereckých výkonů. Akční scény se drží při zemi více, než by musely, ale do celkového ladění snímku skvěle zapadají.