Velká oříšková loupež / The Nut Job – recenze

Bájné město Ořechorádo bylo objeveno.

Jak již název napovídá, děj animáku Velká oříšková loupež se bude točit kolem oříšků všeho druhu. Obyvatelé městského parku se pilně připravují na zimu, ale vždy se najde někdo, kdo se raději drží v ústraní hlavního proudu. Když se k tomu přidá trochu smůly a nešikovnosti, katastrofa je na světě. Samotářský veverčák Bručoun je vyloučen z tlupy zvířátek, kterou vede diktátorský Mýval s červeným ptáčkem na rameni, který jakoby vypadl ze hry Angry Birds. Jak z nastolené šlamastiky ven? Dát se na dráhu zločinu se jeví jako ideální možnost.

Bručoun není žádný kladný hrdina, kterému bylo ukřivděno a my ho tak musíme litovat. Je to spíš takový prevít, který si postupně, krůček po krůčku získává nejen naše srdce. Zato jeho prostý krysí kamarád je jiná káva, toho prostě nelze nemilovat. O naše sympatie i antipatie bude usilovat celá řádka zvířecích, ale i lidských postav. Většina z nich je víceméně šablonovitá, ale proč ne, když ústřední hrdina přesně neví, kým chce vlastně být. Ale nebojte, zlo bude po zásluze potrestáno.

V konečném výsledku se prostě bavíme.Pohádka režiséra a scénáristy Petera Lepeniotisty není sice žádná originální bomba, ale rozhodně má svoje pozitivní kvality. Je akční, svižná a plná vtípků i komických gagů. Některé humorné okamžiky jsou trochu přízemnější, než by bylo potřeba, ale v konečném výsledku se prostě bavíme. Určitě jste si všimli, že jeden z trailerů je doplněn o známou melodii Gangnam Style a animovaného PSY. Pokud se vám tato verze líbila, tak…, no, nechte se překvapit.

Velká oříšková loupež je animáková jednohubka, u které se zasmějí nejen děti. Malí diváci ocení pestrost, roztomilá zvířátka a pochopitelný děj. Starší publikum si přijde na své díky svižnosti, akčnosti a velké dávce méně i více kvalitního humoru, tudíž si tu každý ten svůj vtípek najde. Gangnam Style je takovou roztomilou tečkou.

Čichám, čichám čokoládovou tyčinku s burákovým máslem.

Ten lískový oříšek je táááák obrovský.

Máš raději pistácie nebo kešu? Já zbožňuji para ořechy.