Recenze filmů

Já, padouch / Despicable Me – recenze

Je to malé, žluté a tvarem to připomíná kapsli antibiotik. Co je to?

Kdo viděl Já, padouch, zná zaručeně odpověď. Upovídaní, roztomile nemotorní Mimoňové. Všichni si je zajisté zamilují a chtěli by taky takové pomocníky mít doma. A když je pošlete koupit do obchoďáku „pačku“ (rozuměj hračku), budou se dít divy. Mimoňové jsou zkrátka jednička. Žlutá je hold dobrá.

Ale tyto velice vtipné fazolky v lacláčích nejsou hlavními postavami filmu. Zlosyn Gru dostává na zadek od mladšího, dravějšího a technicky zdatnějšího Vectora. Proto se rozhodne ho trumfnout a ukrást Měsíc. Což se samozřejmě mladému rivalovi nelíbí a vystartuje proti Gruovi ve své apartní oranžové teplákovce s celým svým bojovým arzenálem. Gru si proto musí pořídit posilu v podobě tří roztomilých, malých děvčátek. Každá je jiná. Jedna je hloubavá, druhá je nehorázně zvědavá a ta třetí se na Vás přilepí doslova jako klíště. A nepomůže Vám ani páčidlo či kluzký olejíček. Všichni víme, kterým směrem se film bude ubírat. Skrz naskrz prohnilý padouch se pod vlivem dětského tria promění k nepoznání a opravdové zlo bude po zásluze potrestáno.

Ano, dějová linka není zrovna nepředvídatelná či originální, ale vůbec Vám to vadit nebude. Film běží jak namydlený blesk a 95 minut bude v cílové rovince stejně rychle jako rychlobruslařka Sáblíková. Akční scény jsou svižné a vtipné, holčičky jsou roztomilé a vtipné, Gru a profesor jsou proradní a vtipní. Despicable Me je zkrátka vtipný. A ve chvílích, kdy by se zdálo, že nastane oddychový čas, dostávají svůj prostor Mimoňové a Vám nezbyde nic jiného než se smát.

Zmínku zaslouží i český dabing. Nikdo snad nečekal, že Já, padouch by se u nás promítal v originálním znění. Bohužel jsme ochuzeni o hlas Steva Carella, Jasona Segela, Russella Branda či Willa Arnetta. Ale jak je známo, animované dětské filmy se u nás těší kvalitnímu dabingu. A tento snímek není výjimkou. Jiří Lábus je coby Gru perfektní.

Já, padouch je primárně určen pro děti, což je vidět na první pohled – roztomilá a barvitá animace. Jednoduchý příběh a přímočaré chování postav první dojem jen podtrhují. Ale jednoduchost není vždy na škodu. Já, padouch je svým stylem čisté, osvěžující a velice vtipné dílo. Děti si ho zajisté zamilují a budou ho vyžadovat doma, ve Vaší DVD (Blu-ray) knihovničce. Ale i rodičovskému doprovodu a starším divákům, kteří v sobě mají aspoň „ždibek“ dítěte, přiroste k srdci. Zájemci si mohou zážitek v kinech ochutit 3D kvalitním kořením.

Vector – veličina, která má velikost a směr.

Tři malé problémy – Margo, Edith a Agnes.

Co by to bylo za padoucha bez krvežíznivých domácích mazlíčků.

Bad boys byli a vždy budou v obklopení vilných žen.

Eskapády Mimoňů jsou nezapomenutelné.

Shrnutí

Já, padouch je primárně určen pro děti, což je vidět na první pohled - roztomilá a barvitá animace. Jednoduchý příběh a přímočaré chování postav první dojem jen podtrhují. Ale jednoduchost není vždy na škodu. Já, padouch je svým stylem čisté, osvěžující a velice vtipné dílo. Děti si ho zajisté zamilují a budou ho vyžadovat doma, ve Vaší DVD (Blu-ray) knihovničce. Ale i rodičovskému doprovodu a starším divákům, kteří v sobě mají aspoň "ždibek" dítěte, přiroste k srdci. Zájemci si mohou zážitek v kinech ochutit 3D kvalitním kořením.

Hodnocení 85%
Hodnocení čtenářů
100 % dle 1 čtenářů