WTF / N’importe Qui – recenze

wtf_plakat„Když budete dělat cokoliv, můžete se stát kýmkoliv!“

Rozhodl jsem se, že budu následovat radu francouzského komika a ústřední hvězdu WTF Remiho Gaillarda. Budu doopravdy dělat to, co mne napadne… Třeba hrdě přiznám, že nevím, co se ode mne očekává. Něco mi napovídá, že musím napsat recenzi na film. Ale to je trochu těžké, jelikož na poslední projekci jsem  viděl něco, co je skutečným snímkem jen ve volném slova smyslu.

Teprve nedávno se mi poštěstilo poznat fenomén 17. nejúspěšnějšího baviče na YouTube. Gaillardovy scénky, jak se může každý přesvědčit buď na internetu, nebo nyní i v kinosálech, mají sice úroveň kolísavou, avšak převážně solidní. Proto není Remiho celovečerák zcela určitě ztrátou času. Mám jenom jeden skromný dotaz. Proč jsme tyto šoty museli dostat s nějakým příběhem?

Děj nám totiž napovídá, že si z nás udělal největší prču svého života uličník z Francie. Většinou mu k podobným kouskům stačí převléct se za něco velmi nezvyklého, vyrazit šokovat nic netušící okolí s podporou štábu, případně „spoludarebáků“ z řad přátel. Hrajíc sám sebe, zdůvodnil si delší stopáž obligátními třenicemi se svou filmovou přítelkyní Sandrou (Nicole Ferroni), která ho chce odradit od veřejných skopičin.

Nic z toho patrně vůbec nemáme brát seriózně.Dívce se pouze podaří udělat ze svého milého živoucí mrtvolu. Stejně není schopna zastavit Remiho popularitu, ani jeho fanoušky toužící ho napodobit nebo dokonce nahradit. Nic z toho patrně vůbec nemáme brát seriózně, je to parodie na sebe samu. Stačí to ale ke spokojenosti? Gillardovi nebo alespoň hlavnímu tvůrci snímku Raphaëlu Frydmanovi mělo dojít, že kromě Remiho skečů či falešného úsměvného melodramatu potřebuje komedie taky nějaké typičtější vtipy.

Bez nich to dře a my můžeme tak akorát rezignovaně čekat na další nepřetržitý  řetězec výplodů protagonistovy fantazie za doprovodu především báječné písně Hanka Williamse III. „Rebel Within“. Nejspíš pro mne zůstane záhadou, proč místo planých pokusů o (ne)smysluplnost nevybylo místo na ještě  víc epizodek. Patrně, abychom méně pochybovali, proč máme preferovat kino před YouTube… Jedná se o odvážný počin, jenž si žádal víc promyslet.

Zanedlouho odcestují zpátky časem a stanou se předky Asterixe.

wtf_foto_10

Jediným úžasným obrazem vyjádřil Remi lásku ke zvířatům a podpořil vegetariánskou stravu.

wtf_foto_05

Důkaz, že v Gillardovi je kus Michaela Jacksona.

wtf_foto_02

55%

WTF / N'importe Qui

Bez nich to dře a my můžeme tak akorát rezignovaně čekat na další nepřetržitý řetězec výplodů protagonistovy fantazie za doprovodu především báječné písně Hanka Williamse III. "Rebel Within". Nejspíš pro mne zůstane záhadou, proč místo planých pokusů o (ne)smysluplnost nevybylo místo na ještě víc epizodek. Patrně, abychom méně pochybovali, proč máme preferovat kino před YouTube... Jedná se o odvážný počin, jenž si žádal víc promyslet.