S láskou, Rosie / Love, Rosie – recenze

s_laskou_rosie_plakat„Miluji tě“, opravdu je tak těžké to vyslovit?

Spisovatelka Cecelia Ahern není ve světě filmu nováčkem. Na plátně jsme mohli vidět například snímek P.S. miluji tě, který vznikl na základě její tvorby. Nyní se dostává do kin romantická komedie S láskou, Rosie. Příběh vychází z bestselleru Kde končí duha, jenž se brzy v knihkupectvích objeví s novou obálkou a s filmovým názvem.

Dvanáct let omylů, trapasů, nešťastných vztahů a nespočet prolitých slz.Rosie (Lily Collins) a Alex (Sam Claflin) jsou kamarádi již od školky. Hráli si spolu na pískovišti, vyprávěli si sny a prožívali spolu i svoje první lásky. Až v den Rosiných osmnáctých narozenin se stane něco, co se stát nemělo. Ti dva se totiž políbí a na povrch se tak dostane to, co mezi sebou dlouho popírali. Ovšem ani jeden z nich si nechce přiznat, že jsou víc než kamarádi a ublížit tak tomu druhému. Následuje dvanáct let omylů, trapasů, nešťastných vztahů a nespočet prolitých slz. Abychom přišli na to, kam Rosie s Alexem směřují, nemusíme být Sherlock Holmes. Je to jasné jak facka.

S romantickými komediemi je potíž v tom, že vesměs vypráví o tom stejném. Důležité je, jestli nás dokážou rozesmát, dojmout či jinak citově zasáhnout. S láskou, Rosie má velmi dobrý rozjezd. Rosie s Alexem jsou moc příjemný mladý pár a my jim musíme hned od začátku fandit a přát všechno dobré. Smějeme se jim a zároveň nás štve, jak jedna, mírně řečeno, nevydařená noc umí změnit životní plány a jak se dívka dokáže obětovat pro to, aby milovaný kamarád mohl jít za svým snem.

Celých dvanáct let sledujeme, jak se protloukají a doslova míjí jeden druhého. Když se jejich cesty úspěšně neprotnou poprvé, dojme to, podruhé to zamrzí, ale potřetí, počtvrté, popáté nebo pokolikáté… To už je trochu na hlavu. A 102 minut dlouhý film tak rázem připomíná drama o nekonečném množství dějství. Abychom tu druhou, natahovanou část úplně neprozívali, máme tu naštěstí Rosie a její sklon k průšvihům – milostné hrátky se SDMS nádechem nemusí vždy dopadnout podle představ, prořízlá pusa dokáže ranit i pobavit…

Sam Claflin (Piráti z Karibiku: Na vlnách podivna, Hunger Games: Síla vzdoru) a Lily Collins (Sněhurka, Mortal Instruments: Město z kostí) se k sobě hodí a na plátně jim to spolu klape. Výraznější je sice Collins, ale i Claflin se se svou roztomilou tvářičkou neztratí. Malou výtku by si zasloužili maskéři, kteří s Claflinem odvedli poměrně dobrou práci, ale Lily rozhodně nestárne tak, jak jí scénář předepisuje. Pokud má takto opravdu vypadat třicetiletá matka, měli by začít prodávat pleťový krém, který Rosie používá.

S láskou, Rosie je snímkem, který nás rozesměje, rozpláče, dojme, rozohní, ale i trochu znudí a donutí kroutit hlavou. Až na poslední dvě položky záměrně. Když si to sečteme a podtrhneme, tak to není až tak špatné skoré na romantickou komedii, kterých jsou tucty.

Chce se mi již několik dnů zvracet, co si na to mám vzít?

s_laskou_rosie_foto_13

Dotkni se mě a ukáži ti cestu rájem.

s_laskou_rosie_foto_08

Ano, použili jsme kondom, bude to v pořádku. Jen ho musím prvně najít.

s_laskou_rosie_foto_04

60%

S láskou, Rosie / Love, Rosie

S láskou, Rosie je snímkem, který nás rozesměje, rozpláče, dojme, rozohní, ale i trochu znudí a donutí kroutit hlavou. Až na poslední dvě položky záměrně. Když si to sečteme a podtrhneme, tak to není až tak špatné skoré na romantickou komedii, kterých jsou tucty.