Žena v černém 2: Anděl smrti / The Woman in Black 2: Angel of Death – recenze

zena_v_cernem_2_andel_smrti_plakatJedna dvě, žena v černém jde…

Za druhé světové války je skupinka školáků se dvěma učitelkami evakuována z bombardovaného Londýna „do bezpečí“ rezidence Eel Marsh na venkově. Netrvá dlouho a začneme odhalovat nejen tajemství děsivého domu, ale také temnou minulost hlavních postav. V přílivu krvavých a hloupých hororových snímků je tohle vkusná podívaná a atmosféra čtyřicátých let jí přidá další bodík k dobru.

Atmosféra je sice budována trochu prvoplánově, ale i tak funguje.Na první díl snímek vyloženě nenavazuje, navíc se odehrává o mnoho let později, takže kdo jej neviděl, nemusí ho to trápit. Atmosféra je sice budována trochu prvoplánově, ale i tak funguje. Počáteční mlha a tma nás moc neosloví, ale lokalita strašidelně vyhlížejícího domu uprostřed ničeho (lépe řečeno ničeho a bažin) je zvolená geniálně, člověk se tu musí bát snad i kliky u dveří.

Mladá učitelka Eve Parkinsová (Phoebe Fox) je poměrně sympatická a sofistikovaná, ne nějaká blonďatá středoškolačka, u které se modlíme, aby už ji konečně někdo zlikvidoval a my měli klid. Pomáhá jí fešný pilot Harry (Jeremy Irvine známý z Válečného koně), který se na scéně objevil snad až moc velkou náhodou. Zápletka sice není vyloženě překvapivá, ale není ani nudně předvídatelná, protože nejasná minulost postav nám nedává možnost ji přímočaře odhadnout.

Je třeba vyzdvihnout celkem logické jednání hrdinů, i když se občas najde nějaká ta scéna, kdy si samozřejmě říkáme „ty huso, nelez do toho sklepa!“. Jenže je třeba si uvědomit, že má Eve na starosti skupinku dětí a musí je chránit, proto se snaží všemu přijít na kloub, zatímco normální člověk by se leda zamknul v ložnici. A i když už je jasné, že v domě se něco děje, není tak snadné utéct – ve válkou pustošené Anglii nemají dvě učitelky s dětmi kam jít.

Nějaká ta chybička se ale samozřejmě najde. Trochu nerealistické je, že malí prckové se snad nikdy nebojí a jednají jako cvičené opičky – kam je postaví, tam je najdou. Přestože je odvezli daleko od rodičů do nějakého domu hrůzy a kolem nich postupně odpadávají spolužáci. To bude asi ta anglická výchova.

I když obsahuje film velké množství „lekacích“ scén, nejsou vyloženě děsivé, a příběh také není ničím, co by nám ještě dlouho nedalo spát. Ve chvílích, které mohly diváka opravdu postrašit, nám překvapení zbytečně zkazí napovídající hudba. Naštěstí ne vždy. Dalším mínusem jsou záběry, zvláště zezačátku, které jsou neskutečně tmavé, a i kdyby se v nich proběhl celý tucet duchů, my je ani nezaregistrujeme. Naštěstí tvůrci dostali rozum a po zbytek snímku už nám dopřávají lepší viditelnost.

Žena v černém 2 nám nepřinese žádné krvavé stříkance po stěnách, spíše poctivou duchařinu s hutnou atmosférou. Ale asi ani slabším povahám nehrozí, že by měly večer problém usnout. Ovšem pro diváky, které už vytáčí veskrze tupí a mdlí hrdinové většiny strašidelných filmů, je tento snímek určitě příjemným zpestřením.

Představujeme vám oblíbené prázdninové letovisko Eel Marsh.

zena_v_cernem_2_andel_smrti_foto_11

Ze svého pokoje budete mít výhled na krásnou bažinu, když zrovna nebude mlha.

zena_v_cernem_2_andel_smrti_foto_20

Zabaví se u nás i děti, zvlášť pokud si rády hrají s duchy nebo ostnatými dráty.

zena_v_cernem_2_andel_smrti_foto_19

60%

Žena v černém 2: Anděl smrti / The Woman in Black 2: Angel of Death

Žena v černém 2 nám nepřinese žádné krvavé stříkance po stěnách, spíše poctivou duchařinu s hutnou atmosférou. Ale asi ani slabším povahám nehrozí, že by měly večer problém usnout. Ovšem pro diváky, které už vytáčí veskrze tupí a mdlí hrdinové většiny strašidelných filmů, je tento snímek určitě příjemným zpestřením.