Rezistence / Insurgent – recenze

rezistence_insurgent_plakat1Hon na divergentní začíná.

Po roce se opět vracíme do postapokalyptického Chicaga, kde o svůj život bojují zbylí uprchlíci z frakce Neohroženosti v čele s Tris (Shailene Woodley) a Čtyřkou (Theo James). Ti se chtějí pomstít bývalému soukmenovci Erikovi (Jai Courtney) a především Jeanine (Kate Winslet) ze Sečtělosti za to, že je nejen zneužili a vyvraždili jejich druhy, ale prakticky vyhladili všechny z Odevzdanosti. Hlavním cílem Rezistence je tedy nejen přežít, ale dostat se na kobylku vůdkyně Sečtělých a odhalit tajemství podivné schránky.

Rezistence je rozmáchlejší, akčnější, ničivější a prošpikovanější počítačovými triky.Již na první pohled jsou jasné dvě věci. První z nich je, že úspěch Divergence zajistil větší rozpočet. Tím pádem je celá Rezistence rozmáchlejší, akčnější, ničivější a prošpikovanější počítačovými triky. Zejména, když se ocitneme v simulacích, jsme atakováni létajícími domy, výbuchy a rozkladem čehokoliv na stovky miniaturních střípků. Jako by celé město bylo postaveno z drobných kostiček a my si s ním můžeme dělat, co chceme. Dokonce se podíváme i do Upřímnosti a Mírumilovnosti, které vévodí nádherný prosvětlený Dóm ze dřeva a skla.

Za druhé tu máme menší problém, a to s dějem. Film vznikl na motivy prostředního dílu trilogie, tudíž jsme ochuzeni jak o nové seznamování, tak i velké finále. Připravujeme se totiž pouze na něco, co teprve přijde. Navíc se Rezistence velmi spoléhá na to, že známe Divergenci a neobtěžuje se bližším vysvětlováním vztahů, důvodů… To ovšem neznamená, že se i znalci předchozího dílu nemohou ve trochu zmatečném vyprávění ztrácet.

Akční sci-fi těží i z toho, že obsazení herci jsou známější, než na začátku dobrodružství. Například Milesa Tellera jsme mohli vidět v oscarovém hudebním dramatu Whiplash. Shailene Woodley a Ansel Elgort se objevili v kladně hodnoceném romantickém dramatu Hvězdy nám nepřály. Zmíněná herečka se dokonce stala nejvyhledávanější osobou na serveru Imdb.com, kde pokořila dosavadní jedničku Jennifer Lawrence.

Suma sumárum je Rezistence velkou předehrou k třetímu knižnímu dobrodružství rozděleného do dvou dílů, kdy se snad dozvíme (čtenáři už ví), proč a co se to vlastně děje. Zatím se můžeme pouze dohadovat, jaký je účel frakcí a proč jsou divergentní jedinci tak žhavým zbožím. Do té doby se musíme spokojit s akční podávanou plnou speciálních efektů, jež je sice zajímavá na pohled, ale nic moc nám neřekne.

Chvilka romantiky mezi svištěním kulek.

rezistence_insurgent_foto_01

Toužíte zjistit, jestli vám váš miláček říká pravdu? Vezměte ho na rande do Upřímnosti.

rezistence_insurgent_foto_08

Odpadlíci a jejich představa stylového ubytovávání.

rezistence_insurgent_foto_15

60%

Rezistence / Insurgent

Suma sumárum je Rezistence velkou předehrou k třetímu knižnímu dobrodružství rozděleného do dvou dílů, kdy se snad dozvíme (čtenáři už ví), proč a co se to vlastně děje. Zatím se můžeme pouze dohadovat, jaký je účel frakcí a proč jsou divergentní jedinci tak žhavým zbožím. Do té doby se musíme spokojit s akční podávanou plnou speciálních efektů, která je sice zajímavá na pohled, ale nic moc nám neřekne.