Pixely / Pixels – recenze

pixely_2015_plakat„Jsem jen loser, který umí dobře hrát staré videohry.“

Co se v mládí naučíš, ve stáří jako když najdeš. O tom ví své Brenner (Adam Sandler), Cooper (Kevin James), Eddie (Peter Dinklage) a Ludlow (Josh Gad). Tato čtveřice patřila mezi nejlepší teenagery, kteří před třiceti lety změřili svoje síly s kultovními videohrami. Záznam z mistrovství ve hraní videoher byl vložen do časové schránky, kterou NASA vyslala do vesmíru. Bohužel, video se opravdu dostalo do rukou mimozemské civilizace, která pochopila ukázky jako výzvu k boji a poslala Zemi zničit Pac-Manem, Donkey Kongem, Centipedou a dalšími bojovníky rozkládajícími vše na pixely. Aby lidstvo přežilo, je na pomoc povolána již zmíněna pařanská čtyřka.

Originální námět se akční komedii rozhodně upřít nedá. Trojrozměrné verze osmibitových her mají své osobité kouzlo. Malé diváky zaujmou svojí barevností, dravostí i roztomilostí. Ti starší, kteří strávili hodiny a hodiny hraním těchto legend, budou s nostalgií sledovat, jak se městem prohání například několikametrový Pac-Man požírající vše, co mu přijde do cesty.

Podobá se snové fantasii zastydlého puberťáka.Vetřelci z vesmíru vypadají opravdu kouzelně, a i když nás vlastně přišli zničit, docela se s nimi pobavíme. Vedle poměrně vtipných situací stojí ale i hromada prvoplánových, stereotypních a méně či více urážlivých scén. Když se na celý snímek podíváme s odstupem, dojde nám, že se nápadně podobá snové fantasii zastydlého puberťáka, jenž celé dny sedí ve sklepě u počítače a sní o tom, jak jednou zachrání celý svět, pomstí se všem, kteří si z něho dělali legraci, zařve si na podřízené a holky se mu budou vrhat kolem krku.

Akční sci-fi Pixely si pohrává s myšlenkou, která nabízela opravdu širokou paletu zpracování. Za doprovodu chytlavé muziky z 80. let ovšem sledujeme tak trochu plochý film, který je na jednu stranu lehkým letním komediálním dobrodružstvím s nostalgickým pomrkáváním, ale zároveň i zmateným snem mstícího se nerda. Ve výsledku se tak budeme smát, vzrušeně se rozhlížet okolo i chytat za hlavu s písmenky WTF na jazyku.

Pac-Man rád papat roztomilá, pastelově zbarvená autíčka.

pixely_foto_05

Ou, ten Šmoula si to nezasloužil!