Burácení – recenze

buraceni_plakat„Život je závod. Nejde o rychlost, ale o to, jak dlouho vydržíš v sedle…“

Vyrovnat se s minulostí a postavit se znovu na nohy může být zatraceně těžké. O tom ví své i motorkář Adam (Tomáš Hajíček), který byl po osmi letech propuštěn z vězení, kde si odpykával trest za vraždu násilnického otce své přítelkyně. Ačkoli tento skutek spáchal v sebeobraně, u soudu se ho nikdo nezastal. Přítelkyně (Vica Kerekes) spáchala sebevraždu a její matka (Chantal Poullain) nesvědčila z jemu neznámých důvodů také. Nyní je však Adam na svobodě a snaží se o rozřešení letité záhady. Nebylo všechno trochu jinak?

Místy jde z něho skutečně strach.Film zavede své diváky do míst, kam se pravděpodobně běžně nedostanou. Zřejmě jen málo z nás se někdy zúčastnilo takové drsné motorkářské slavnosti jako hlavní hrdina po svém propuštění. Nutno říci, že Tomáš Hajíček, který je nehercem, se do své role náramně hodí. Místy jde z něho skutečně strach. Do žánru road-movie spadá spíše druhá polovina, kdy se hlavní hrdina vydává na Slovensko, aby našel odpovědi na otázky, které ho trápí, a snad se mu na této cestě podaří nalézt i sama sebe.

Utiší Adam burácení, které cloumá jeho srdcem? Najde nový smysl života po několikaletém vězení? Určitou slabinou příběhu je skutečnost, že jsou některé dějové linky poněkud nedořešeny. Burácení končí a my se jen můžeme ptát po osudu řady postav, jež se jen v jeho průběhu mihnou a zmizí beze stopy.

Ve vedlejších rolích překvapí herci, jejichž účast bychom pravděpodobně až tak nečekali. Za všechny lze zmínit scénu v hospodě s výborným Jakubem Kohákem a Richardem Müllerem. Mnoho diváků si jistě vzpomene na podobné zážitky z různých tuzemských restaurací a bude obdivovat Adamovo sebeovládání. Číšník v Kohákově podání je totiž opravdu zralý na ránu!

Burácení je natočeno podle skutečné události, o to významnější je však poselství, které přináší. Co všechno lze ještě odpustit? Kam až může člověk zajít ve chvíli, kdy sám vezme do rukou spravedlnost? To jsou jen některé otázky, které vyvolá! Divák by si jej měl pustit ve chvíli, kdy bude v rozpoložení, že bude mít chuť přemýšlet nad smyslem života a otázkami lidské existence. V takových okamžicích může přijít náramně vhod a poskytnout další látku k přemýšlení.

Já se cítím v pohodě jenom ve své hospodě!

buraceni_foto_12

Že by pokračování večerníčku Potkali se u Kolína?

buraceni_foto_08

Tohle muselo bolet!

buraceni_foto_01

65%

Burácení

Burácení je natočeno podle skutečné události, o to významnější je však poselství, které přináší. Co všechno lze ještě odpustit? Kam až může člověk zajít ve chvíli, kdy sám vezme do rukou spravedlnost? To jsou jen některé otázky, které vyvolá! Divák by si jej měl pustit ve chvíli, kdy bude v rozpoložení, že bude mít chuť přemýšlet nad smyslem života a otázkami lidské existence. V takových okamžicích může přijít náramně vhod a poskytnout další látku k přemýšlení.