Super 8 – recenze

V kinech se právě promítá snímek s tajemným názvem Super 8. Stojí na něj jít či ne? Co nás vlastně v kině čeká?

Když se řeknou jména Steven Spielberg a J. J. Abrams, co prvního Vás napadne? Mě se vybaví mimozemšťani, tajemno, napětí a precizní práce. Steven Spielberg je odborník na mimozemské existence, budování napětí, atmosféru a opravdový mistr ve svém oboru. Proto není velkým překvapením, že si právě ho přizval na pomoc režisér J.J.Abrams, který má na kontě již také nejeden úspěch. Ve spojení se Super 8 se hodí uvést především jeho film Monstrum a seriál Ztraceni.

Film se odehrává roku 1979 a partička dětí z malého města se rozhodne natočit film na kameru „Super 8“. Shodou okolností, se jim omylem podaří natočit hrůzostrašné vlakové neštěstí, které bude logicky mít svoji dohru. Víceméně víc se nedozvíte ani z traileru nebo oficiální synopse, proto ani já Vám nebudu nic prozrazovat. Právě poodhalování tajemství krůček po krůčku je nejlepší na celém filmu. Tvůrci měli šťastnou ruku při castingu. Dětští herci předvádí opravdu brilantní výkony. Především Elle Fanning je opravdu úchvatná.

J. J. Abrams a Steven Spielberg si důkladně pohlídali i zvláštní efekty, které jsou opravdu kvalitní a do snímku odehrávajícího se v osmdesátých letech se dokonale hodí.

První část filmu hraje v našem případě prim. Tak už to bohužel u tohoto žánru obvykle bývá. Dokud víceméně nevíte, i když tušíte, rozuzlení zápletky, je vyprávění několikanásobně zábavnější a napínavější. Jak se rozdá a odhalí dostatečné množství karet, začne film ztrácet svoje kouzlo. I Super 8 se zcela neubránil této hořké ingredienci.Naštěstí není jí mnoho a hořká pachuť Vám v ústech nezůstane.

Super 8 je tajemným a napínavým dobrodružstvím party dětí, ale i obyvatel malého městečka. Určitě si na něho zajděte do kina. Pro vlastní dobro, nepátrejte po podrobných informacích před shlédnutím snímku, mohli byste si pokazit jedinečný zážitek.

Připravit, klapka a akce.

Tyto děti by potřebovali kus mýdla a teplou vodu.

Účesy osmdesátých let, kdo by odolal.