Nemilosrdní / Antigang – recenze

nemilosrdni_2015_plakatPůsobivá akční dvojka Reno a Lenoir udělali dojem.

Ač za sebou režisér Nemilosrdných Benjamin Rocher nemá bůhví jak skvělou filmovou minulost (Zombie apokalypsa, Goal of the Dead), tentokrát se mu povedl svižný kousek. Podle svých slov se nechal inspirovat americkou produkcí 80. let, která umně kombinovala akčnost s vtipností. Legendy, jakými jsou Smrtonosná past nebo Smrtonosná zbraň, může Rocher překonat jen těžko, už jen kvůli jejich dlouhé tradici. Svou inspiraci se ale nemusí bát přiznat, Nemilosrdní mají úroveň.

Charismatický policajt s tvrdými a trochu nezákonnými metodami.O co tedy jde? Jean Reno (ve filmu Serge Buren), jak ho máme rádi: charismatický policajt s tvrdými a trochu nezákonnými metodami, přísným výrazem a jemnou duší, jen o pár centimetrů v pase širší. To mu ale rádi odpustíme, zvlášť když sprintování a náročné souboje s potetovanými hordami masa za něj zvládá mrštný Alban Lenoir. S Jeanem Renem tvoří povedenou dvojici, jež nás mockrát rozesměje. Společně se zbytkem týmu se snaží dopadnout nebezpečný gang lupičů, který nejenže vykrádá banky a klenotnictví, ale s oblibou na místech činu nechává kaluže tmavé krve z prostřelených hlav rukojmích.

Burenovy policejní postupy se ale nelíbí novému řediteli (Thierry Neuvic), který původně pracoval na finančním oddělení a umí si dobře spočítat, na kolik je všechna nabouraná auta, roztřískaná okna a další škody způsobené při neortodoxních policejních zásazích přijdou. A tak to vypadá, že si Buren i se svými lidmi bude muset brzy zvyknout na rutinní kancelářskou práci…

Herci před natáčením trénovali speciální techniky boje, aby jim to na plátně slušelo i s baseballovou pálkou. Nacvičili to výborně, čeká nás mnohem větší tóčo, než předváděl třeba Ed Skrein coby Kurýr. Filmaři využili efektně i hru se světlem a blikačkami policejními světel, do toho pustili skvělou muziku a akční scény mají opravdu říz. Ty, které nejsou akční, jsou zase vtipné, takže se celých devadesát minut v kině dobře bavíme.

Samozřejmě, protože tenhle chlapík bude mít charisma i v devadesáti…

nemilosrdni_2015_foto_18

Jde do tuhého. Staří dobří policajti proti bandě s arzenálem automatických pušek.

nemilosrdni_2015_foto_03

Mohli by se tihle dva vůbec nesnášet více?

nemilosrdni_2015_foto_15

80%

Nemilosrdní / Antigang

Herci před natáčením trénovali speciální techniky boje, aby jim to na plátně slušelo i s baseballovou pálkou. Nacvičili to výborně, čeká nás mnohem větší tóčo, než předváděl třeba Ed Skrein coby Kurýr. Filmaři využili efektně i hru se světlem a blikačkami policejními světel, do toho pustili skvělou muziku a akční scény mají opravdu říz. Ty, které nejsou akční, jsou zase vtipné, takže se celých devadesát minut v kině dobře bavíme.