Mrkáček Bill / Blinky Bill the Movie – recenze

mrkacek_bill_2015_plakatCo nikdy nedělá dobrodruh? Neprdí proti větru. A co ještě? Nevzdává se.

Malý koala Mrkáček Benjamin Bill je dokonalá malá kopie svého táty: má velké chlupaté uši, chce pomáhat všem okolo a nebojí se nikomu postavit, ani zlému slizkému varanovi. Když se jeho tatínek po roce nevrátí z pouště, kam se vydal pro ztracená zvířata, Mrkáček si sbalí uzlíček na cestu a vyrazí pro něj k moři děsivých bílých draků.

Zač je toho koala!Jenže co ho čeká, kdy překročí bezpečný zelený štráf, kde bydlel s maminkou a přáteli a kde to dobře znal? Vrátí se vůbec živý? Od první chvilky to bude nebezpečné dobrodružství a nejednou mu půjde o život. Šťastnou náhodou si ale najde hned dva přítele do nepohody. A protože ve dvou se to lépe táhne a ve třech ještě líp, překoná tahle parta zelenochlupatých dobrodruhů, kterým je v tlapkách pomstychtivý kocour, šťastně mnohé nesnáze. Nejen divoká zvěř, ale i pronásledovatelé v gumácích a s klecemi brzy poznají, zač je toho koala!

Mrkáčka Billa nemůžeme srovnávat s trháky jako Doba ledová nebo Já, padouch. Tohle není zábava pro dospělé. Ve srovnání s geniálními animacemi z Hotelu Transylvánie, kde si filmaři dali pořádnou práci s každým vlajícím vlasem a kouskem oblečení, vypadají běžící emu z této pohádky jako dva oživlé lavory se špatně nasazenou parukou.

Žáky z prvního stupně už by mohly stejně jako jejich rodiče rozčilovat některé nedomyšlené momenty. Malému Billovi se nedaří postavit si draka, který by ho aspoň chvilku udržel ve vzduchu. O pár dní později ale za třicet sekund sestrojí vznášedlo ze staré míchačky, které unese nejen jeho, ale také jeho maminku, tátu a dvě velké emu a další kamarády.

Na začátku výpravy si vezme do baťůžku krásný kamínek, který našel na zemi při stopování svého otce. Ve zbytku filmu o něm nepadne zmínka a vypadá to, že na něj režisér prostě zapomněl. Nebo záhada toho, proč starý pouštní ne zcela jasně identifikovatelný tvor nejdřív pošle Mrkáčka ke kaňonu na bláznivých ptácích, když pro ně vzápětí přijede vlastním autem. Malé děti ale ocení napínavý příběh, potyčky a pády i spoustu bobkových, prdících i dalších vtípků.

„Nejradši bych ti natrhla kapsu, Mrkáčku!“

mrkacek_bill_2015_foto_01

Máte tu čest s největším dobrodruhem a frajerem široko daleko.

mrkacek_bill_2015_foto_03

Jaká koala může mít strach z výšek? Ta ze zoo!

mrkacek_bill_2015_foto_05

50%

Mrkáček Bill / Blinky Bill the Movie

Mrkáčka Billa nemůžeme srovnávat s trháky jako Doba ledová nebo Já, padouch. Tohle není zábava pro dospělé. Ve srovnání s geniálními animacemi z Hotelu Transylvánie, kde si filmaři dali pořádnou práci s každým vlajícím vlasem a kouskem oblečení, vypadají běžící emu z této pohádky jako dva oživlé lavory se špatně nasazenou parukou. Malé děti ale ocení napínavý příběh, potyčky a pády i spoustu bobkových, prdících i dalších vtípků.