Husí kůže / Goosebumps – recenze

husi_kuze_2015_plakatPoctivá maskérská práce a zombie komparz ze seriálu The Walking Dead.

Jak by to vypadalo, kdyby všichni ghúlové, sádroví trpaslíci, obří sliz, neviditelný kluk i sněžný muž a další děsivé a zároveň zábavné postavy dětských knih R. L. Stinea vylezly z knih a vyšly si na procházku jedním zapadlým maloměstem? To nám předvedl režisér Rob Letterman se svým filmovým týmem v novém filmu Husí kůže. Inspirovali se americkým fenoménem, knihami spisovatele Stinae, kterých se prodalo na 400 miliónů kusů. Stinea nápad filmařů nadchl a pohlídal si, aby film zachoval ten nejpodstatnější rys jeho děl: jejich stracho-zábavnou atmosféru.

Puberťák Zach (Dylan Minnette) se musí přestěhovat do malého města. Jeho máma totiž doufá, že jim oběma změna prostředí pomůže lépe se vyrovnat se smrtí Zachova otce. Vypadá to jako nejotravnější místo na zemi, ale jen do doby, než se objeví Hanna (Odeya Rush), dívka krásná jako měsíční víla, která se nebojí vylézt na velké ruské kolo zapomenutého a nedostavěného lunaparku a která v obýváku skrývá dobrodružství, jež by Zach jen stěží našel i v tom největším velkoměstě.

Vypustí do ulic městečka nejděsivější ze všech hlavních postav Stineových knížek.Hannin táta v podání Jacka Blacka si však nepřeje, aby se Hana s kýmkoliv vídala. Blackův přesvědčivý výraz ochranitelského otce a podivína bude děti strašit možná víc než všechny příšery dohromady. Jenže Zach se svým novým a tak trochu nechtěným parťákem, zubatým poseroutkou Champem (Ryan Lee) ve strachu o Hannin život překonají zámky, sklepní pasti na medvědy i samotného Stinea a se svou šikovností vypustí do ulic městečka nejděsivější ze všech hlavních postav Stineových knížek – oživlou loutku Slappyho. A za chvíli se všichni vezou ve velkém průšvihu, ještě větším než samotná obří kudlanka, která jim bude chtít rozkousat školu.

Scénář, který má stejně jako u třetího dílu Shreka na svědomí Darren Lemke, je vtipný, ale ne hloupý. Kapitola sama pro sebe jsou filmové příšery. Víme, že si tvůrci dali opravdu záležet na každé drobnosti. Co šlo vyrobit fyzicky, udělali za pomocí make-upu a speciálních efektů. Slappy byl skutečně ručně ovládaná loutka Avery Lee Jonesem. Ghúlové na hřbitově jsou perfektně působiví, což bylo kromě opravdu mravenčí maskérské práce způsobeno možná i tím, že řada z nich už si zahrála nemrtvé v populárním seriálu The Walking Dead (u nás Živí mrtví).

Jen je škoda, že v poměrně přímočaré dějové linii, kdy banda příšer prostě kráčí zničit město, si divák spousty skvělých detailů (jako šupinatý obličej hadí dámy, hieroglyfy v obočí egyptské kněžky a mnohé další) vůbec nevšimne, a největší pozornost je věnována sněžnému muži a vlkodlakovi, kteří zdaleka nejsou tak přesvědčiví. Film se bude líbit především mladším divákům. Dospělé asi neurazí ani nezklame, pokud na něj ovšem půjdou s vědomím, že mají očekávat milý film pro dětské publikum se zajímavým vizuálním zpracováním.

No kdo by si nepřál mít v lese za domem schovaný lunapark.

husi_kuze_2015_foto_12

Že nevidíte žádný důvod k panice? Oni také ne, děsí je totiž Neviditelný kluk…

husi_kuze_2015_foto_03

Ano, tihle krasavci se maskérům k smrti povedli!

husi_kuze_2015_foto_04

65%

Husí kůže / Goosebumps

Scénář, který má stejně jako u třetího dílu Shreka na svědomí Darren Lemke, je vtipný, ale ne hloupý. Kapitola sama pro sebe jsou filmové příšery. Víme, že si tvůrci dali opravdu záležet na každé drobnosti. Co šlo vyrobit fyzicky, udělali za pomocí make-upu a speciálních efektů. Film se bude líbit především mladším divákům. Dospělé asi neurazí ani nezklame, pokud na něj ovšem půjdou s vědomím, že mají očekávat milý film pro dětské publikum se zajímavým vizuálním zpracováním.