Otcové a dcery / Fathers and Daughters – recenze

otcove_a_dcery_2015_plakatO síle nevzdat hru, i když v ruce držíte opravdu špatné karty.

„Zachycuje vztah dítěte a rodiče, kteří se v průběhu let odcizili. Přes staré křivdy a rány, které během života utržili, se snaží znovu k sobě najít cestu…“ tvrdí oficiální synopse a vyvolává tak úplně jiný dojem, než jaký v nás snímek Otcové a dcery zanechá. Tento americko-italský film asi stěží uspokojí ty, kdo od něj budou očekávat nějaký návod na zlepšení zničeného vztahu s vlastním rodičem či dítětem. To ale říkáme jen jako malé vysvětlení na úvod, jež nic nemění na hloubce silného příběhu, perfektně zahraných rolích a excelentních scénách filmu, který nás zasáhl.

Otcové a dcery je silný emotivní příběh.Jack Davis (Russell Crowe) – skvělý táta a vynikající spisovatel za těch nejnepříjemnějších okolností ztratí ženu a matku své pětileté dcery Katie (Kylie Rogers). Autonehoda na něm zanechá nejen psychické, ale i fyzické následky, což velmi komplikuje jeho veškerý další život. Jackova švagrová (Diane Kruger) ho obviňuje ze smrti sestry a touží adoptovat malou Katie, i když má sama dva vlastní syny. Jinak perfektní otec, který svou dceru nade vše miluje, se tak noří stále hloub a hloub do zřejmě bezvýchodné situace.

Na střídačku se zpětnými pohledy do minulosti se nám představuje Katie ze současnosti (Amanda Seyfried), na níž zcela pochopitelně zanechalo těžké dětství stopy, se kterými si zatím neumí nebo možná nechce poradit a dává tak všanc svůj vztah se skvělým mužem (Aaron Paul).

Otcové a dcery je silný emotivní příběh zrežírovaný tak povedeně, že i přes tíživost témat je dobře stravitelný (i když většině ženskému publiku asi sem tam slza ukápne). Russell Crowe si opravdu působivě poradil s jistě nelehkým úkolem – ztvárněním záchvatů křeče a škubavými stavy. Při sledování nadané Kylie Rogers nás chtě nechtě napadne, zda na dítěti nemůže natáčení takového filmu zanechat stopy, zvlášť když jsou srdceryvné scény v jejím podání tak přesvědčivé. Ale i ostatní herecké výkony a celkové zpracování filmu svědčí o tom, že si na něm všichni dali opravdu záležet. Jen možná scén, jako je ta s Katie běžící domů za svým přítelem, aby mu zaklepala na dveře a omluvila se, vídáme v americké produkci příliš mnoho.

Ten nejlepší táta se svým milovaným „lupínkem“.

otcove_a_dcery_2015_foto_24

Katie už léta používá na svůj žal nebezpečný lék: alkohol a známosti na jednu noc…

otcove_a_dcery_2015_foto_07

Nestárnoucí šmrncovní Jane Fonda je ve filmu Davisovou literární agentkou.

otcove_a_dcery_2015_foto_22

90%

Otcové a dcery / Fathers and Daughters

Silný emotivní příběh zrežírovaný tak povedeně, že i přes tíživost témat je dobře stravitelný (i když většině ženskému publiku asi sem tam slza ukápne). Russell Crowe si opravdu působivě poradil s nelehkou rolí. Celkově zpracování filmu svědčí o tom, že si na něm všichni dali záležet. Jen možná scén, jako je ta s Katie běžící domů za svým přítelem, aby mu zaklepala na dveře a omluvila se, vídáme v americké produkci příliš mnoho.