Martin a Venuše – recenze

martin_a_venuse_plakat„S dětmi začíná život po životě.“

Téma filmu není na první pohled nijak originální, a to ani v českém prostředí. V úvodu dochází k seznámení mladé talentované výtvarnice Venduly (Venuše) s jejím budoucím partnerem Martinem. Děj filmu se však velmi rychle posouvá a najednou je tu situace, která je důvěrně známá celé řadě mladých domácností: malé děti, strhaná maminka, která obětovala svoji kariéru péči o ně, a tatínek, jenž tráví veškerý svůj volný čas v práci a jeho rodina ho zná takřka jen z fotografií.

Martin se vsadí, že se bez problémů dokáže o tři malé děti postarat sám!Režisér Chlumský ale nenatočil sociální drama, nýbrž romantickou komedii, a proto musí dojít k zásadnímu zvratu, aby se mohl divák začít uvolněně smát. Ten přijde ve chvíli, kdy řekne Venuše definitivní dost, lépe řečeno, uskuteční se sázka mezi jejím mužem a jeho otcem, jenž se snaží Venuši pomoci. Martin se s ním totiž vsadí, že se bez problémů dokáže o jejich tři malé děti po dobu jednoho měsíce postarat sám!

Právě v dané chvíli začíná získávat komedie po pomalejším rozjezdu ty správné grády! Zamilované páry, které uvažují o početí rodiny, by se však na ni asi radši neměly dívat, protože hrozí, že demografická křivka České republiky bude zase o něco více klesat. Především dvě malé Martinovy dcerky dokážou svému tatínkovi místy udělat ze života opravdové peklo. Co je však utrpením pro něho, to vyvolává zároveň pobavený úsměv na tváři diváka. Ten se zároveň může ptát, zda celá výměna skutečně splní svůj účel a Martin s Venuší k sobě opět najdou cestu?

Film Martin a Venuše je především rodinnou komedií, která se hodí do sychravého listopadového počasí. Zahřeje, pohladí po duši a zlepší náladu. V žádném případě od ní ale nelze čekat nějaké hluboké filosofické zamyšlení nad krizí současné rodiny. Snaží se totiž především pobavit, a to se jí, alespoň místy, opravdu daří.

Toto asi nebude nácvik výrazového tance. Nebo ano?

martin_a_venuse_02

Nemůžete najít vhodné místo pro pověšení obrazu? Zde je malá rada.

martin_a_venuse_06

Manželství po třech dětech…

martin_a_venuse_08

70%

Martin a Venuše

Co se může stát, když se ze zaměstnaného tatínka stane na měsíc muž starající se o domácnost? Přesně to líčí tato rodinná komedie. Přispěje tato výměna rolí k tomu, aby si kdysi zamilovaný pár opět začal vážit jeden druhého?