Deadpool – recenze

deadpool_plakatHlídejte si kulky i bránici, Deadpool kráčí na scénu.

Superhrdinové se většinou vyznačují slušnou mluvou, skromností, dbají na morální zásady, padouchy nezabíjejí (pokud to není vyloženě nutné) a neukazují sexy vyrýsované tělesné partie na počkání. Prostě žádný Mirek Dušín. A abychom zůstali u Marvelu, tak Captain America také ne. Deadpool je přidrzlý anti-hrdina, kterému při slově hrdina naskakuje husí kůže a raději si ho půjde vyhonit s jednorožcem v ruce. Kdo by také odolal, když je tááák heboučký, že?

Wade Wilson (Ryan Reynolds) je bývalý člen speciální jednotky, který má na svém kontě desítky potvrzených zabití. Co se ale jednou naučíš, to se jen těžko zapomíná. Navíc, když jste v tom tak setsakramentsky dobří. Stalkeři i proradní grázlící, mějte se na pozoru! Když s sebou budete mít sladko-slanou pizzu a vystrašený výraz v mladistvém obličeji, třeba vás pouze zbije a poníží, ale nechá žít. I cynický padouch trestající ještě větší padouchy se ovšem může zamilovat. Love story je ale přerušena diagnostikou rakoviny a netradiční léčbou v mutantním stylu. Deadpool se hlásí do služby. Úkol první: POMSTA.

V hlavní roli užvaněného mstitele se představí Ryan Reynolds. Pokud jste měli obavu, že po 123 minut dlouhém zeleném omylu jménem Green Lantern to bude opět průšvih, můžete si oddechnout. Tentokrát sice Ryan vypadá, jako kdyby byl potomkem Freddyho Kruegera, ale tato role mu sedne stejně dokonale, jako upnutá červená kombinéza na jeho vypracovaný zadek, jež vystavuje rád na odiv.

Dávání si pozor na pusu se v Deadpoolovi nepěstuje.Již od úvodních titulků (promeškat začátek se nevyplácí) je jasné, že nás čeká něco, na co nejsme zvyklí. Podlézání tvůrcům a chlebodárcům či dávání si pozor na pusu se v Deadpoolovi nepěstuje. Marvelovští hrdinové to schytávají ze všech stran, několikrát to slízne i hrdina se zelenou lucernou a pánské intimní partie jsou tu jednoznačně v kurzu, a je jedno, zda se jedná o ocelové, australské či jiné nádobíčko. Jednoduše řečeno, hustota hlášek, urážek a vtipů na 108 minut dlouhý film je více než slušná. Vše je navíc podbarveno stylovým hudebním doprovodem.

Deadpoolova prostořekost se táhne celou podívanou. Nezmlkne ani během romantického tokání a už vůbec ne při akrobatických a svižných akčních scénách. Pokud nestíhá jeho jazyk a naše oko, není nic snazšího, než záběr zpomalit a na vychutnání si scény je času dostatek. Deadpool dokonce promlouvá i k nám a odhaluje svůj příběh pomocí flashbacků. Obojí je použito citlivě a nijak nám to nezhoršuje orientaci ve vyprávění.

Snaha alespoň o miniaturní morální nezkaženost je do snímku propašovaná prostřednictvím Piotra Nikolaievitche Rasputina alias Colossuse. Tento ruský kolos, který dokáže své tělo přeměnit na organický kov s vlastnostmi ocele, se rozhodl, že se zhmotní v něco jako Deadpoolovu osobní chůvu. Ostatní, ať už Wadeova láska povoláním striptérka a společnice (Morena Baccarin), jeho nejlepší kamarád provozující doupě, kde se setkávají nájemní vrazi (T.J. Miller) či ústřední záporák necítící bolest ani emoce (Ed Skrein), nám toho o slušnosti moc nepovykládají.

Jaký tedy vlastně Deadpool je? Je to akční přisprostlá komedie a love story v jednom, která si nebere servítky s nikým a ničím. Je to film, který není pro každého, ale pokud byste se odvážili mít nějaké námitky, ústřední postava vás bez mrknutí oka pošle do p… Pokud máte strach, že takovouto nálož neustojíte, vezměte si na sebe hnědé kalhoty a můžete být v klidu.

Objednal jsem si „blowjob“, ne zelenou organickou šlichtu.

deadpool_2016_foto_05

I drsňáci se jménem po přípravku na mytí nádobí se rádi prochází deštěm.

deadpool_2016_foto_02

Já za to vážně nemůžu. On spadl sám!

deadpool_2016_foto_04

90%

Deadpool

Jaký tedy vlastně Deadpool je? Je to akční přisprostlá komedie a love story v jednom, která si nebere servítky s nikým a ničím. Je to film, který není pro každého, ale pokud byste se odvážili mít nějaké námitky, ústřední postava vás bez mrknutí oka pošle do p... Pokud máte strach, že takovouto nálož neustojíte, vezměte si na sebe hnědé kalhoty a můžete být v klidu.