Ave, Caesar! / Hail, Caesar! – recenze

ave_caesar_2016_plakatBratři Coenové a jejich filmová šaráda.

Eddie Mannix (Josh Brolin) je hlavou i duší hollywoodského studia Capital Pictures. Dennodenně se potýká s četnými překážkami na filmovém bojišti, ať už žehlí mediální obraz ženských hvězd nebo hledá herce na poslední chvíli. Takže když mu přímo z placu natáčení příštího trháku Ave, Caesar, zmizí hlavní protagonista Baird Whitlock (George Clooney), bere to Eddie jako běžný karambol. Ale co když není Eddie na flámu ani s žádnou ze svých obdivovatelek, ale byl unesen neznámou organizací?

Ave, Caesar! je snímek, který střílí do vlastních řad.Ave, Caesar! je snímek, který střílí do vlastních řad. Tvůrci nám ukazují bujarý život hollywoodských hvězd, stejně jako si z něj dělají poctivou legraci. Postupně se seznamujeme s různými žánry filmové produkce i s typickými postavami Hollywoodu – chodícím idolem ženské krásy (Scarlett Johansson), kovbojovým hercem s několika výrazy a úzkou slovní zásobou (Alden Ehrenreich) či navenek klidným a trpělivým režisér, kterému ale uvnitř tikají nervy (Ralph Fiennes). Tomu všemu sekunduje dotěrná novinářka, která prahne po zákulisních šuškandách (Tilda Swinton).

Velký podíl na celkovém dojmu má všemi barvami a efekty hrající kamera, která sice místy působí uměle, ale v Ave, Caesar! to má svoje místo. Sledujeme celou řadu záběrů, které se nás snaží pohltit. Zajímavé je srovnání záběrů skutečného snímku a těch, které ukazují natáčení děl filmové společnosti, ve které se děj odehrává. Za zmínku stojí hudba, o kterou se postaral Cartel Burwell, který s tvůrci spolupracoval už na krimi thrilleru Tahle země není pro starý.

Po loňském Mostu špionů, který Coenům přinesl šest nominací na Oscara a vítězství v kategorii Vedlejší herec (Mark Rylance), přichází poměrně brzy bratrská dvojice s naprosto odlišným snímkem. Epický snímek ze studené války, v němž excelovali Tom Hanks s Markem Rylancem, následuje místy zmatený film o filmu 50. let minulého století. Pokud nepátráme po nějakém hlubším smyslu, máme čest s jakýmsi filmovým vyznáním zkušené dvojice scenáristů a režisérů k jejich práci. Ethan a Joel Coen vzdávají hold svému poslání a nutno říct, že se jim cit přes plátno předávat daří. Eddie Mannix se svým obětováním pro Capital Pictures budiž jeho nositelem.

Kovboj nebo romantický snílek? Zvládnu obojí!

ave_caesar_2016_foto_02

V devět natáčení, v deset pracovní schůzka a volala vaše žena!

ave_caesar_2016_foto_04

Kde to jsem? Že by v budoucnosti?

ave_caesar_2016_foto_06

75%

Ave, Caesar! / Hail, Caesar!

Po loňském Mostu špionů, který Coenům přinesl šest nominací na Oscara a vítězství v kategorii Vedlejší herec (Mark Rylance), přichází poměrně brzy bratrská dvojice s naprosto odlišným snímkem. Epický snímek ze studené války, v němž excelovali Tom Hanks s Markem Rylancem, následuje místy zmatený film o filmu 50. let minulého století. Pokud nepátráme po nějakém hlubším smyslu, máme čest s jakýmsi filmovým vyznáním zkušené dvojice scenáristů a režisérů k jejich práci. Ethan a Joel Coen vzdávají hold svému poslání a nutno říct, že se jim cit přes plátno předávat daří. Eddie Mannix se svým obětováním pro Capital Pictures budiž jeho nositelem.