Vše bude v pořádku / Every Thing Will Be Fine – recenze

every_thing_will_be_fine_2015_posterI snímek o prázdnotě může být dramatický, ale tohle není ten případ.

Tomas (James Franco) je mladý spisovatel, který se snaží najít klid a inspiraci pro psaní nové knihy, a zároveň řeší dlouhodobé problémy s přítelkyní Sarou (Rachel McAdams). Při běžné cestě autem skrz zasněženou krajinu dojde k tragédii, když srazí malého chlapce. Osudově tak změní život matce dítěte Kate (Charlotte Gainsbourg) a jeho bratrovi, ale i sobě a svým blízkým.

I když Tomase nehoda traumatizuje, paradoxně to pomůže jeho kariéře. Najde nový vztah a jeho život se vyvíjí slibně, ale uvnitř něj je prázdnota. Kate zůstane jedno dítě, ale žije uzavřená ve vlastním světě a stále truchlí. Její syn Christopher (Robert Naylor) je zajímavější, chce se časem s Tomasem setkat a dočkat se nějakého rozhřešení, které mu pomůže jít dál. O něco podobného stojí i Tomas, ale ten už tuší, že klid v duši jim nemůže nikdo a nic přinést.

Zápletka je v jádru dobrá, byť prostá, ovšem prakticky nulově rozvinutá.Po přečtení základních informací o filmu můžeme být navnaděni dramatickou zápletkou či zajímavým obsazením. A očekáváme děj plný emocí – smutku, výčitek, lítosti… Snímek ale nedokáže nic z toho využít. Zápletka je v jádru dobrá, byť prostá, ovšem prakticky nulově rozvinutá. Tempo je až trýznivě pomalé, herci apatičtí a jsou jim vkládány do úst prkenné, nereálné věty, takže dobrého dialogu se nedočkáme.

Stále čekáme, kdy se něco stane a příběh se rozběhne. Je jistě zajímavá myšlenka sledovat, jak ovlivnila nehoda aktéry a jejich nejbližší, i budoucnost všech. Nejlepší částí filmu je nejspíš přímo ona osudová nehoda na začátku, která je skvěle zrežírovaná, ale pokud divák viděl trailer, už přišel o jediný překvapivý moment.

Režisér Wim Wenders se pokouší sdělit málo, ale velmi rozvláčně. Postavy nám bohužel ani po tragédii nepřestanou být lhostejné, což je u dvouhodinového dramatu skutečně problém. Snad jen Rachel McAdams v nás vzbudí nějaké emoce, protože její hraný uši trhající přízvuk je nesmírně iritující a neopodstatněný.

Prázdné a nucené dialogy ve filmu s pomalým tempem a minimálním vývojem děje, k tomu překvapivě nepřesvědčivé výkony osvědčených herců. Nedá se jim ale tolik vyčítat, ke hraní toho moc nebylo. Snímek se křečovitě snaží přesvědčit diváka, že má nějaký hluboký smysl, ale „vše bude v pořádku“ teprve až začnou závěrečné titulky a my budeme moct odejít z kina.

„Zasloužil bys pár facek!“

vse_bude_v_poradku_2015_foto_09

Teoreticky by bylo na co koukat, ale v praxi se to nepovedlo.

vse_bude_v_poradku_2015_foto_07

Žena na klidné procházce s někým, kdo jí zabil dítě.

vse_bude_v_poradku_2015_foto_05

40%

Vše bude v pořádku / Every Thing Will Be Fine

Prázdné a nucené dialogy ve filmu s pomalým tempem a minimálním vývojem děje, k tomu překvapivě nepřesvědčivé výkony osvědčených herců. Nedá se jim ale tolik vyčítat, ke hraní toho moc nebylo. Snímek se křečovitě snaží přesvědčit diváka, že má nějaký hluboký smysl, ale "vše bude v pořádku" teprve až začnou závěrečné titulky a my budeme moct odejít z kina.