Jak přežít single / How to Be Single – recenze

jak_prezit_single_2016_plakatV New Yorku se rozhodně single nenudíš.

Půvabná Alice (Dakota Johnson) si chce dát pauzu od vysokoškolské lásky Joshe (Nicholas Braun), zkusit bydlet sama a lépe poznat vlastní osobnost. Jenže jak se po dlouhodobém vztahu naučit znovu žít nezadaně? Naštěstí v práci potkává Robin (Rebel Wilson), ztřeštěnou milovnici večírků, která se rozhodně nestydí za svou konfekční velikost XXXL a nevázané sexuální úlety. Robin se nové kolegyně ujme a ukáže jí, jak si užívat newyorských lákadel plnými doušky.

Radu, jak správně naložit se statusem single, by potřebovala i Alicina starší sestra Meg (Leslie Mann), doktorka, která si za žádnou cenu nechce připustit touhu po partnerovi či po dítěti. Nebo uživatelka internetových seznamek Lucy (Alison Brie), sexy barman Tom (Anders Holm), ovdovělý developer David (Damon Wayans Jr.). Sledujeme příběhy plna osamělých srdcí, které se vypořádávají s osudem každý po svém. Někdo na romantiku zanevřel, jiný se stále snaží najít Toho Pravého/Tu Pravou. Zjistí nakonec protagonistka Alice, která z možností je (pro ni) nejlepší?

Po úvodním party šílenství za zvuků hitu Intoxicated je více než jasné, že máme tu čest se světem 21. století.Po úvodním party šílenství za zvuků hitu Intoxicated je více než jasné, že máme tu čest se světem 21. století. Na motivy knižní předlohy od Liz Tuccillo, jedné z tvůrkyň populárního seriálu Sex ve městě, napsali scenáristé Abby Kohn, Marc Silverstein a Dana Fox romantickou komedii plnou moderních vychytávek (např. speciálních efektů zobrazujících SMS zprávy nad hlavami píšících osob), designových bytů a trendy outfitů. Snímek se soustředí na příběhy lidí, které běžně potkáme na ulici. Jenže se jedná o lidi jako je hlavní hvězda Padesáti odstínů šedi a o ulice města, které nikdy nespí. Proto se Čechovi, i přes snahu režiséra Christiana Dittera (S láskou, Rosie), může zdát prostředí a chování postav trochu snové.

Sto devíti minutový snímek však baví, díky své rozmanitosti. Každá postava je v jiné situaci, hledá odlišné uspokojení, ale jejich osudy jsou vzájemně propojeny. Vše je plné barev, zvuků, emocí, část filmu probíhá v době Vánoc. Mezi dokonalými těly působí sympaticky skvěle zahraná plnoštíhlá Robin, která dokazuje, že každá žena nemusí podlehnout společenským konvencím a přesto být sebevědomá. Ostatní herci se na své role také perfektně hodí. Příběh se nezaměřuje jen na milostné vztahy, několik scén odhalí velmi silné sesterské pouto mezi Alicí a Meg a surovost partnerských vztahů, které mohou ublížit, protnou vážnější a něžnější chvíle vztahů rodinných.

Jak přežít single je zkrátka nenáročná komedie pro mladé lidi. Sympatická nesourodá skupinka osob kolem třicítky řeší jednoduché problémy, které trápí každého z nás. Spontánní a ukecaná Robin je neustálým zdrojem vesměs povedených vtipů  a vyrovnává občas přespříliš přemýšlející a pragmatickou Alici. Děj má spád a spolu s energickým hudebním mixem v podání Fila Eislera udržuje pozornost publika. Kameraman Christian Rein navíc nabídne krásné scenérie New Yorku. Sečteno a podtrženo, film představuje klasickou „oddechovku“ pro širokou veřejnost, jež svůj žánr zvládla na dobrý průměr.

„Ty rozhodně pití nekupuješ, pití platí chlapi.“

jak_prezit_single_2016_foto_16

„Každá dvojice vypije určitý počet drinků, než se spolu vyspí. Kolikátá flaška to je?“

jak_prezit_single_2016_foto_23

„Vyrobila jsem ti album z našeho třítýdenního vztahu, abys na mě nezapomněl!“

jak_prezit_single_2016_foto_17

65%

Jak přežít single / How to Be Single

Jak přežít single je zkrátka nenáročná komedie pro mladé lidi. Sympatická nesourodá skupinka osob kolem třicítky řeší jednoduché problémy, které trápí každého z nás. Spontánní a ukecaná Robin je neustálým zdrojem vesměs povedených vtipů a vyrovnává občas přespříliš přemýšlející a pragmatickou Alici. Děj má spád a spolu s energickým hudebním mixem v podání Fila Eislera udržuje pozornost publika. Kameraman Christian Rein navíc nabídne krásné scenérie New Yorku. Sečteno a podtrženo, film představuje klasickou „oddechovku“ pro širokou veřejnost, jež svůj žánr zvládla na dobrý průměr.