Sousedi 2 / Neighbors 2: Sorority Rising – recenze

sousedi_2_2016_plakatNeexistují horší sousedé než banda nevychovaných holek.

Mac (Seth Rogen) a Kelly (Rose Byrne) Radnerovi jsou od prvního dílu o pár let starší. Už se nesnaží zoufale předstírat spontánnost bezdětného života. Hodlají se usadit v novém domě na předměstí a očekávají příchod Stelliny malé sestřičky. Ve zdánlivě ideálním období se objevuje nová noční můra. Do vedlejšího domu se po klucích z bratrského vysokoškolského spolku Delta Psí stěhuje jejich dívčí obdoba – sesterstvo Kappa Ný.

Holky z Kappa Ný, v čele s dominantní Shelby (Chloë Grace Moretz), založily spolek z jediného důvodu. Aby mohly pořádat obrovské party podle vlastních nesexistických pravidel (na rozdíl od klučičích večírků). Mac s Kelly to takto nehodlají nechat. S bezohlednými a hlučnými sousedkami nemají šanci prodat stávající dům. Naneštěstí pro ně mají nové nájemnice silného spojence. Bývalého sexy vůdce Delta Psý Teddyho Sanderse (Zac Efron), který prochází životní krizí a je rád, že může být „užitečný“. Jak tahle válka skončí?

Amerika každým coulem.Scenáristé prvního dílu Sousedů Andrew Jay Cohen a Brendan O´Brien spojili síly s Nicholasem Stollerem, Evanem Goldbergem a Sethem Rogenem a vytvořili pokračování na stejné vlně. Sedělo by na něj přirovnání „Amerika každým coulem“. Sesterstva a bratrstva, gayovo vyznání lásky, šílené večírky se striptérkami a marihuanou a bizarnosti jako airbagy střílející lidi do stropu nebo nečekaně rodící žena s nožičkou v rozkroku vykukující na svět. Ano, může to znít dost šíleně, a to také komedie Sousedi 2 je. Zvláště, když do příběhu režisér Nicholas Stoller zapojil několik scén s tančícím, naolejovaným, polonahým Zacem Efronem, který už jistě nepřipomíná svým mužným vzhledem Troye z High School Musical, dívčí srdce však láme o to víc.

Herci jsou celkově sympatičtí, mile působí rozmanitost holek z Kappy Ný. Nejsou to typické panenky Barbie s dokonalým make-upem, jedna je malá, druhá při těle, třetí s brýlemi či špatně obarvenými vlasy. Podle psaní na mobilech (s graficky zobrazenými zprávami vedle píšících osob) a slangu však bezpečně poznáme, že máme tu čest s nevychovanými adolescenty 21. století. Hudbu měl na starost Michael Andrews a film podkreslil energickými tanečními hity, které se k celkovému modernímu nádechu snímku hodí.

Oddechovou komedii Sousedi 2 ocení a pochopí především nenáročná mladší generace. Studenti se ztotožní s nespoutanými vysokoškolskými oslavami, občasnou bezradností, jak se vypořádat se životem a narážkami na „staré“ lidi ze strany Shelby a spol. Novopečení rodiče zas pochopí pohnutky a starosti Maca a Kelly. Snímek většinu doby plyne v uvolněné atmosféře, nikdo není výhradně špatný, obě strany mají pro své chování důvod. A většina scén je tak nerealisticky střelených, že se člověk prostě musí zasmát. Otázkou zůstává, jestli to byl záměr tvůrců či nikoliv.

Kelly a Macovi pomáhají nejlepší přátelé Jimmy (Ike Barinholtz) a Paula (Carla Gallo).

sousedi_2_2016_foto_01

Teddy se nakonec přidá k druhé straně a realizuje šílené destrukční plány.

sousedi_2_2016_foto_04

Ale holky jsou tvrdé soupeřky a lehce se porazit nenechají.

sousedi_2_2016_foto_12

60%

Sousedi 2 / Neighbors 2: Sorority Rising

Oddechovou komedii Sousedi 2 ocení a pochopí především mladší generace. Studenti se ztotožní s nespoutanými vysokoškolskými oslavami, občasnou bezradností, jak se vypořádat se životem a narážkami na „staré“ lidi ze strany Shelby a spol. Novopečení rodiče zas pochopí pohnutky a starosti Maca a Kelly. Snímek většinu doby plyne v uvolněné atmosféře, nikdo není výhradně ten špatný, obě strany mají pro své chování důvod. A většina scén je tak nerealisticky střelených, že se člověk prostě musí zasmát. Otázkou zůstává, jestli to byl záměr tvůrců či nikoliv.