Angry Birds ve filmu / The Angry Birds Movie – recenze

angry_birds_ve_filmu_2016_plakatChce to klid a nohy v teple.

V prosinci roku 2009 se zrodil jeden velký fenomén, mobilní telefony ovládla hra Angry Birds. Jen málokdo alespoň jednou nenatáhl prak s naštvaným ptákem, nevystřelil ho prakticky do neznáma a nesnažil se zlikvidovat zelená nepřátelská prasata. Angry Birds si prošli mnoha variantami, dokonce se zapojili i do Hvězdných válek a celkově se pyšní více jak třemi miliardami stažení. Proto bylo jen otázkou času, kdy se tento herní fenomén objeví na filmovém plátně.

Příběh filmu se točí kolem tří outsiderů, vzteklého Ruďáka, hyperaktivního Žluťáka a výbušného Bombase. Na bedrech těchto tří opeřenců totiž leží záchrana ptačího ráje před invazí proradných čuňat. Ta se sice tváří přátelsky a pochlebují místnímu soudci, ale jejich úmysly jsou více než proradné. Milují totiž ptačí vajíčka uveřaná na hniličko.

Mile překvapí spojení ptako-prasečích taškařic s legendárními hudebními šlágry.Jak již trailer a spousta krátkých spotů naznačila, velká část humoru se bude točit kolem Ruďákových výbuchů vzteku a roztomilosti načechraných ptáčátek. Zejména první ingredience je velmi provařená prostřednictvím zmíněných ukázek a samotnému filmu již nezůstalo moc prostoru pro překvapení. Celkově toho trailery prozrazují více, než bychom si přáli. Mile překvapí spojení ptako-prasečích taškařic s legendárními hudebními šlágry, jako jsou například Wild Thing, I Will Survive či Rock You Like a Hurricane a mnohých dalších.

Stejně lehce, jako se Ruďák rozpálí do běla, tak se nelétaví ptáci rozpovídají. Zobáčky jim klapou stejně rychle, jako těm největším drbnám na odpolední kávě. Přehnanou ukecanost neocení dětští, ani dospělí diváci.

Kde se ale tvůrci opravdu vyřídili, je ostrov prasat Kvíkland. Zaujme nejen svojí vratkostí a překombinovaností, ale zejména závěrečnou velkou bitvou, která se tu odehraje a jež vzdává hold populární hře. Mírumilovní ptáci ukazují, co v nich skutečně je, a že pod mírumilovnou slupkou se skrývá pořádná bouře. Chybět nemůže obří prak, propočítávání úhlu a boření prasečího království.

Angry Birds udělali jednu velkou chybu ještě před uvedením snímku do kin, a to, že toho prostřednictvím spotů, ukázek a trailerů prozradili tolik, že samotný film přináší jen velmi málo překvapení. Pokud jste měli štěstí a této smršti jste unikli, určitě se zasmějete u pár povedených vtípků. Velmi potěší velká bitva ve stylu populární hry a hudební doprovod linoucí se celým animákem. Naopak přehnaná upovídanost si bude koledovat o návštěvu sezení zvládání vzteku. Otázkou trochu zůstává, pro jakou věkovou kategorii jsou Angry Birds ve filmu vlastně určeni.

Naštvat se během pikniku v přírodě? Ano, i to Ruďák dokáže.

angry_birds_ve_filmu_2016_foto_09

Také vám přijde tento obří prak povědomý?