Želvy Ninja 2 / Teenage Mutant Ninja Turtles: Out of the Shadows – recenze

zelvy_ninja_2_2016_plakat800Želví bratři se podruhé vydávají z podzemí zachránit svět.

Po průměrném prvním dílu se opět setkáváme se zelenými superhrdiny. Podle komiksové předlohy od Kevina Eastmana a Petera Lairda vytvořili scenáristé Josh Appelbaum a André Nemec o dost nabitější pokračování. Hlavní hrdinové Leonardo, Raphael, Donatello a Michelangelo mají možná snobská jména, ale jakožto praví ninjové rozhodně ví, jak se obětovat pro ostatní. Jejich úhlavní nepřítel Trhač (Brian Tee), se dostane s pomocí svého klanu a šíleného vědce Baxtera Stockmana (Tyler Perry) z vězení na svobodu. Při teleportaci se neplánovaně ocitne v daleké galaxii a setká se s nechutným (a trochu směšným) monstrem zvaným Krang, jenž mu sdělí svůj plán na destrukci lidstva.

Něco takového tajní ochránci New Yorku nemohou dopustit. Na pomoc jim přichází staří známí: půvabná novinářka April O´Neilová (Megan Fox) a miláček města Vern Fenwick (Will Arnett), který si kvůli krytí ninjů s jejich souhlasem přivlastnil zásluhy, a nová posila, důstojník Casey Jones (Stephen Amell). Skupinu však místo vymýšlení plánu na zničení padouchů rozdělí svár. Stockman vyvinul mutagen, který přeměňuje lidi ve zvířata a naopak. Důkazem jsou padouši Bebop (Gary Anthony Williams) a Rocksteady (Stephen Farrelly) jako divočák a nosorožec. Pro želví bratry, které lidé vidí jako zrůdy, je normální vzhled velice lákavá představa. Tedy alespoň pro některé z nich… Dokáží překonat názorové neshody, zničit Krangovu bojovou loď Technodrom a zas jednou spasit svět?

Želví mladíci projeví v dobrodružné komedii své talenty.Režisér Dave Green, jakožto velký fanoušek komiksů Želvy Ninja, vyždímal ze scénáře maximum. Každé z mnoha postav je věnována patřičná pozornost. Želví mladíci projeví v dobrodružné komedii své talenty – Donnie vědecké vychytávky, Raph sílu, Mikey nezdolný optimismus a smysl pro humor a Leo umění vést tým. Což není lehký úkol, když jsou jeho členové tak odlišní. Zbytek účinkujících do celku moc nezapadá. Na Megan Fox, kterou od herecké kritiky zachraňuje sex-appeal, už jsme si zvykli. Ale policejní šéfka Rebecca Vincent (Laura Linney) je svou předstíranou natvrdlostí poněkud otravná a o hereckém umu Stephena Amella by se také dalo pochybovat.

Nicméně tvůrci si zaslouží pochvalu. Když ne za casting, tak za dodržení podob želv se seriálem z roku 1987, samozřejmě moderně poupravených. V umělecky ztvárněných závěrečných titulcích se potom objevují původní kresby a znělka z 80. let. Do výčtu pozitiv můžeme zahrnout střih, kameru Luly Carvalha a hudbu. Tu měl na starost ostřílený profesionál Steve Jablonsky, který se stejně jako jeden z producentů, Michael Bay, podílel na velkofilmech jako Transformers nebo Ostrov.

Akční fantasy Želvy Ninja 2 jsou prototypem mainstreamového oddechového filmu pro celou rodinu. Dávka akce, vesměs povedených (především Mikeyho) hlášek, božsky dokonalé, i když ne příliš herecky nadané Megan Fox a propracovaných efektů v případě 3D verze jistě nikoho neurazí. Na druhou stranu, zápletka je dost předvídatelná, v bojových scénách čtveřice jen zběsile skáče, než aby ukazovala pravé ninjutsu, a délka 112 minut je zbytečně natažená. Avšak pro bezstarostné pobavení a chvilkový návrat do dětství dobrá volba.

Želváci, April a nováček Jones tvoří schopný tým.

zelvy_ninja_2_2016_foto_27

Který musí překonat dva agresivní mutanty.

zelvy_ninja_2_2016_foto_19

A zhatit Trhačův (potažmo Krangův) podlý plán.

zelvy_ninja_2_2016_foto_10

65%

Želvy Ninja 2 / Teenage Mutant Ninja Turtles: Out of the Shadows

Akční fantasy Želvy Ninja 2 jsou prototypem mainstreamového oddechového filmu pro celou rodinu. Dávka akce, vesměs povedených (především Mikeyho) hlášek, božsky dokonalé, i když ne příliš herecky nadané Megan Fox a propracovaných efektů v případě 3D verze jistě nikoho neurazí. Na druhou stranu, zápletka je dost předvídatelná, v bojových scénách čtveřice jen zběsile skáče, než aby ukazovala pravé ninjutsu, a délka 112 minut je zbytečně natažená. Avšak pro bezstarostné pobavení a chvilkový návrat do dětství dobrá volba.