Doba ledová: Mamutí drcnutí / Ice Age: Collision Course – recenze

doba_ledova_mamuti_drcnuti_2016_plakatJeden ze zdařilejších dílů série, kterou už by ale tvůrci měli nechat být.

V již pátém dílu animované série se potkáme se starými oblíbenými hrdiny, ale čeká nás také spousta nových. Všechna zvířata ale musí spojit síly dohromady, aby zachránila Zemi před zkázou: řítí se k ní meteorit, který je přitahován vesmírnými krystaly. Je potřeba se k nim dostat a vymyslet plán záchrany. Ale při tom se budou řešit i běžné problémy.

Mamut Manny má otcovské povinnosti, a nemůže se smířit s tím, že jeho dcera Broskvička už plánuje vlastní život plný dobrodružství. Šavlozubý tygr Diego přemýšlí, zda si vůbec nějaké potomky pořídit, a lenochod Sid, který je ochotný se zamilovat na potkání, je stále sám. Trochu vážnou atmosféru plnou “dospěláckých” problémů svými povedenými vtípky rozvíří vačičáci Eddie a Crash, a také jednooký Buck, který je v jednu chvíli neohroženým vůdcem party, a za chvíli naprostý blázen. Ani lenochodí bábinka nezůstává se svým nevybíravým humorem pozadu. K tomu nás čeká ještě kupa zajímavých, ulítlých i negativních postav.

Nemůže samozřejmě chybět veverčák Scrat.Nemůže samozřejmě chybět veverčák Scrat, který se jako obvykle neúčastní děje, ale má vlastní scénky. Jeho zběsilá honba za žaludem, při které se nešťastnými způsoby vytrvale mrzačí, je sice jako obvykle tím nejlepším z celého filmu, ale to se nedá považovat za lichotku.

Pohádka se pokusila vyspět a někam posunout tím, že hlavním postavám přidělila životní družky, otázka je, nakolik to mohou dětští diváci vnímat a zda se nechtějí spíše bavit. Povedených vtípků sice určitě pár najdeme, ale v hlavě nám asi žádný nastálo neutkví. Nemá tak cenu doufat v nějaké nové kultovní scény animované tvorby.

Doba ledová nikdy nedosáhne roztomilosti Hledá se Nemo, ani si nepodrobí dospělé diváky jako Shrek. Dnes už snad každý animovaný kousek upoutá pozornost, a není třeba donekonečna omílat příběhy stejných hrdinů. A tak i když toto pokračování fanoušky asi nezklame, doufejme, že tvůrci už od dobrodružství z doby ledové upustí a pokusí se přijít zase s něčím novým, pěkně od podlahy.

Žádný díl Doby ledové se nemohl pochlubit extrémně dobrým příběhem, dojímavými scénami, nebo nezapomenutelnými vtipy. Snad až na opravdu vydařenou postavu veverčáka, se kterým toho ale už moc nevymyslíte, ani když ho vystřelíte do vesmíru. Není tudíž překvapení, že ani tentokrát nejde o velkou filmovou bombu. Malí diváci se ale zabaví, a v rámci možností jde o důstojné (snad) zakončení série.

Dáme si malý kvíz, kdo pozná všechny hrdiny?

doba_ledova_mamuti_drcnuti_2016_foto_07

Návrat Bucka a jeho vtipů určitě všichni diváci uvítají.