Jason Bourne – recenze

jason_bourne_2016_plakatJason Bourne je zpět, stejně jako jeho paměť.

Po hledání identity v Agentu bez minulosti, dopadání zločinců v Bournově mýtu a maření zlých plánů v Bourneovu ultimátum, je agent Jason Bourne zpátky! Tentokrát už si je plně vědom, kdo je a vše si pamatuje. Na povrch vyvstalo nebezpečí spojené s CIA a jejich novým programem na tvoření superzabijáků. Jak se Jason dostává hloub a hloub do problému, zjišťuje nová fakta o své minulosti, která ho začíná dohánět. Tentokrát je to osobní a Jason Bourne se postará o to, aby příslušní jedinci zaplatili za jeho utrpení, které ho provází už od doby, kdy ztratil paměť.

Náš oblíbený agent s iniciálami J. B. (ne, nemyslím Jamese Bonda) se vrátil a s ním i režisér druhého a třetího dílu Paul Greengrass. Původní tři filmy jsou beze sporu celosvětovými trháky a jejich nový bráška k tomu jistě nemá daleko. Po ne moc povedeném Bournově odkazu, se opět spojilo ústřední duo Paul Greengrass a představitel hlavního hrdiny Matt Damon a ukázali nám, že k agentu Jasonu Bournovi bezprostředně patří, bez nich to prostě není ono.

I tentokrát režisér vsadil na osvědčené metody.I tentokrát režisér vsadil na osvědčené metody jako automobilové honičky, záběry do minulosti, odposlechy a krvavé rvačky, a vyplatilo se. Na kvalitě dodávají i známe tváře, jako již zmiňovaný Matt Damon v roli ústředního hrdiny, nebo Julia Stiles, která se vrací jako Nicky Parsons. Snímek skvěle obohacují i nováčci Tommy Lee Jones, coby hlavní padouch, Alicia Vikander (herečka, která nedávno vyhrála Oscara za svůj výkon v Dánské dívce) jako počítačový génius CIA, nebo Vincent Cassel, soupeř důstojný Jasona Bourna.

Je pravda, že děj se trochu opakuje, jako v předchozích dílech, opět tu máme tajnou organizaci, která vytvořila program pro trénování chladnokrevných vrahů, hlavní hrdina se to snaží zastavit a všechny dotčené osoby inkriminovat. Ale to nevadí, protože takový přece je Jason Bourne, je to příběh, který k němu neodbytně patří už od samého začátku, bez něj by nebyl. Tentokrát je to všechno ovšem obohaceno o osobní příběh hlavního hrdiny, dozvídáme se něco více o našem oblíbeném agentovi, a to je dobře, po tolika letech už bylo na čase.

Film se i tentokrát prolíná s ostatními díly, bez jejich znalosti nám mohou jisté souvislosti uniknout, ale na celkovém dojmu by to nemělo nic ubrat. Za zmínku určitě stojí i skvělá hudba. Tvůrci prostě věděli, jak vytvořit tu správnou atmosféru. Navíc děj má rychlý spád a je nabitý akcí, díky které se ani chvíli nenudímr. Jiné špionážní série, třeba o Jamesu Bondovi, nebo se sbírky Mission Impossible se začínají navzájem jaksi podobat, snímky o Bournovi jsou však pořád svoje, nesou se v unikátním duchu, kteří patří jen jim. A Matt Damon jako hlavní hrdina opět nezklamal. Předvedl, že jedině on je opravdu Jason Bourne, ta role mu prostě neskutečně sedí.

Tajný agent musí být vždy ve střehu

jason_bourne_2016_foto_03

Všudypřítomná CIA jako vždy všechno sleduje

jason_bourne_2016_foto_05

Jason Bourne to má všechno pod palcem, žádné strachy

jason_bourne_2016_foto_02

90%

Jason Bourne

I tentokrát režisér vsadil na osvědčené metody jako automobilové honičky, záběry do minulosti, odposlechy a krvavé rvačky, a vyplatilo se. Je pravda, že děj se trochu opakuje, jako v předchozích dílech, opět tu máme tajnou organizaci, která vytvořila program pro trénování chladnokrevných vrahů a hlavní hrdina se to snaží zastavit a všechny dotčené osoby inkriminovat. Ale to nevadí, protože takový přece je Jason Bourne, je to příběh, který k němu neodbytně patří už od samého začátku, bez něj by nebyl. A Matt Damon jako hlavní hrdina opět nezklamal. Předvedl, že jedině on je opravdu Jason Bourne, ta role mu prostě neskutečně sedí.