Mělčiny / The Shallows – recenze

melciny_2016_plakatAneb, jak se blondýnka potkala s bílým žralokem.

Nancy (Blake Lively) se vydává surfovat na tajnou pláž. Jedná se vlastně o návrat po letech. Poprvé tu byla ještě jako nenarozené miminko v bříšku její maminky, která byla též vášnivou surfařkou. I přesto, že poruší jednu ze zásad bezpečného surfování, a to nikdy se nevydávej do vln samotná, rozhodne se podlehnout malebné přírodě, slunečním paprskům a nezkrotnému vodnímu živlu. Idylka se pokazí ve chvíli, kdy se ocitne jako vetřelec v teritoriu večeřícího bílého žraloka.

S napětím pozorujeme vodní hladinu a hledáme charakteristickou trojúhelníkovou ploutev.Napínavý thriller Mělčiny se chlubí třemi hlavními hrdiny, a tím je Nancy, bílý žralok a Ostrov lorda Howea nacházející se zhruba 1100 kilometrů východně od Sydney. Tvůrci měli při hledání lokací i obsazování opravdu šťastnou ruku. Blake Lively, kterou známe například ze seriálu Super drbna či filmů Green Lantern a Věčně mladá se popasovala s rolí truchlící, přesto silné mladé ženy milující jízdu na mořských vlnách dokonale. Věříme ji radost ze sportu i zachování chladné hlavy ve vypjatých situacích. Najde se tu sice pár okamžiků, kdy se z Nancy stává trochu Rocky křížený s amazonkou, ale budiž. Jinak bychom se asi dočkali trochu jiného konce.

Nejen Blake, ale i samotný žralok má pod čepicí a nedává svoji kůži lacino. Počítačovým expertům se podařilo vytvořit inteligentní zvíře, které brání své teritorium a již na první pohled je jasné, že se nejedná o plastovou hračku na klíček.

Mělčiny se mohou pochlubit i slušnou atmosférou. Nejprve nás navnadí na dovádění v moři mazlivými záběry vln, vodní tříště a slunečních paprsků odrážejících se na vodní hladině. O to více kontrastně působí nebezpečí, které se za tímto bezstarostným pozlátkem skrývá. I když od začátku víme, o čem film je, jakým směrem se bude ubírat a jak s největší pravděpodobností skončí, s napětím pozorujeme vodní hladinu a hledáme charakteristickou trojúhelníkovou ploutev či zlověstný tmavý stín.

Španělský režisér Jaume Collet-Serra nám servíruje dramatický thriller, který nás zpočátku naladí na dovolenou u moře, ale posléze nás donutí raději zůstat na břehu. I když jsou Mělčiny značně předvídatelné, mohou se pochlubit výborně vybranou ústřední hrdinkou, malebnou přírodou i tísnivou atmosférou. Jen ten konec nemusel tolik tlačit na pilu. I přes občasné přestřelení se jedná o to lepší, co filmografie s nadpisem „žralok útočí“ nabízí.

Byla jednou jedna blonďatá princezna, která milovala surfování.

melciny_2016_foto_02

I přes zákaz se vydala do vodního království zcela sama.

melciny_2016_foto_04

Tentokrát se ale místo prince na bílém koni zjevil žralok bílý.

melciny_2016_foto_05

70%

Mělčiny / The Shallows

Španělský režisér Jaume Collet-Serra nám servíruje dramatický thriller, který nás zpočátku naladí na dovolenou u moře, ale posléze nás donutí raději zůstat na břehu. I když jsou Mělčiny značně předvídatelné, mohou se pochlubit výborně vybranou ústřední hrdinkou, malebnou přírodou i tísnivou atmosférou. Jen ten konec nemusel tolik tlačit na pilu. I přes občasné přestřelení se jedná o to lepší, co filmografie s nadpisem „žralok útočí“ nabízí.