Recenze filmů

Strašidla – recenze

strasidla_plakatStrašidla se musí naučit žít v moderním světě mezi smrtelníky.

Starý dům za městem nemá mezi místními obyvateli nejlepší pověst. Povídá se, že tam straší. Tedy rozhodně tam žije rodinka strašidel. Ta si doteď vystačila se starým způsobem fungování, ale je moderní doba, takže je třeba platit nájem, kvůli penězům na nájem chodit do práce a děti poslat do školy. Námět není úplně marný, film se ale bohužel potýká s celou řadou problémů, které divákův požitek ze sledování omezí na minimum.

Opět se prokazuje, že režisér Zdeněk Troška zvládá i kvalitní herce vést k teatrálním a okatě přehrávaným výkonům. Celá řada oblíbených hereckých tváří se zapojila do projektu, kde z jejich talentu zbylo něco na úrovni amatérského divadla, polovina dialogů šustí papírem a příběh staví stále na tom stejném. Ať už je to děsivý Hejkalův řev, lektvar na proměny vyvolávající zmatky na základní škole, rádoby okouzlující taneční (spíše točící) kreace Sary Sandevy, které napotřetí už můžou uchvátit snad jen mladého Polívku. Který má to štěstí, že jeho zamilovaná postava působí celkem přirozeně.

Romance vodníka Bubly (Jiří Dvořák) a majitelky prádelny Karolíny (Tereza Bebarová) také patří k tomu lepšímu. Čarodějnice v podání Terezy Kostkové, která by bez váhání opustila dvě děti kvůli naštvanosti na manžela, je ještě nic oproti případu znásilnění její matky (skutečná matka Kostkové, Carmen Mayerová). Pokud máte malé děti a ještě jste jim nevysvětlovali nic o kytičkách a včeličkách, po tomto snímku k tomu budete mít zcela unikátní příležitost.

Jaké noviny čtou a které zpravodajské servery naši hrdinové sledují.Nepochybně i Strašidla budou mít své nadšené příznivce, stejně jako si najde své fanoušky “Hvězdná pěchota” v pěvecké soutěži. Bystřejší divák se zasměje spíše výjimečně, a často bez záměru filmařů: třeba díky okatému product placementu. Jaké noviny čtou a které zpravodajské servery naši hrdinové sledují, to vám bude prezentováno skutečně důkladně.

Dnes už i v animovaných “pixarovkách” pro děti najdeme příběhy a vtipy, které zabaví stejně dobře také jejich starší sourozence a rodiče. Zato tento snímek, který má být pro celou rodinu, nás nechá spíše na rozpacích. Zdeněk Troška natočil sice mnohem slabší filmy, ale to ještě neznamená, že tenhle stojí za vidění.

I jednoduchá látka se může natočit dobře, ne každý kvalitní snímek musí být nervydrásající drama. Jenže pohádková atmosféra s přízemními narážkami na politiky a řešení znásilnění tak nějak nejde dohromady… V kontextu dosavadní režisérovy tvorby se samozřejmě jedná o snesitelnější podívanou, v porovnání s filmy běžícími v kinech je ale kvalita prostě někde jinde.

„Kdo z vás si najde práci? A nehlaste se všichni!“

strasidla_2016_foto_14

„Je skvělá, krásná, úžasná…“ a tak dále a tak dále.

strasidla_2016_foto_03

„Najděte mi toho strakatého pachatele, co mě napadl!“

strasidla_2016_foto_04

Strašidla

Shrnutí

I jednoduchá látka se může natočit dobře, ne každý kvalitní snímek musí být nervydrásající drama. Jenže pohádková atmosféra s přízemními narážkami na politiky a řešení znásilnění tak nějak nejde dohromady... V kontextu dosavadní režisérovy tvorby se samozřejmě jedná o snesitelnější podívanou, v porovnání s filmy běžícími v kinech je ale kvalita prostě někde jinde.

Hodnocení 45%
Hodnocení čtenářů
63 % dle 12 čtenářů