Můj kamarád drak / Pete’s Dragon – recenze

muj_kamarad_drak_2016_plakat2Pěkná pohádka o hezkém drakovi silném přátelství.

Pan Meacham (Robert Redford) byl vždy oblíbený u dětí ve svém městečku, protože uměl vykládat fantastické historky o svém setkání s drakem. Jako by to skutečně zažil. Jeho dcera Grace tomuto povídání jako malá bezmezně věřila, ale časem už je jen kvituje se shovívavým úsměvem. Změní její názor divoký chlapec Pete (Oakes Fegley), kterého náhodou objeví v lesích? Je drak Elliot jen jeho imaginárním kamarádem, nebo se on a její otec setkali se stejným úžasným zvířetem, které je mnohem víc než legendou ze starodávných příběhů? Vezměte své děti do kina a zjistěte to!

Podle oblíbené knihy ho pojmenuje Elliot. Na začátku se setkáváme s osiřelým chlapcem ztraceným v divočině, kterého by nejspíš divoká zvěř připravila o život, kdyby si nezískal sympatie podobně osamělého a bezradného stvoření, zeleného draka. Podle oblíbené knihy ho pojmenuje Elliot. Stanou se z nich nerozluční přátelé, kteří žijí bok po boku v divoké přírodě a každý den je pro ně hra. Nám dospělým asi Elliot chtě nechtě připomene Falka z pohádky z roku 1984, protože se chová jako pes, dovádí mezi stromy, aportuje a stejně tak oddaně zbožňuje svého „pána“. Přestože je vyvedený, na roztomilost létajícího psa z Nekonečného příběhu asi u generace rodičů nedosáhne, a nejen kvůli dávce nostalgie s ním spojenou.

Seznamujeme se také s poklidným chodem městečka, kde Jack (Wes Bentley) s bratrem Gavinem (Karl Urban) vlastní těžařskou společnost, což úplně nejde dohromady se záměry lesní stráže, kterou zastupuje právě Grace v podání Bryce Dallas Howard. Lesnická uniforma jí sluší podstatně méně než kostýmky z Jurského světa, nedá se nic dělat, oko tatínků nebude tolik potěšeno jako to dámské, protože Bentley i Urban jsou prototypy mužných sympaťáků. Škoda jen, že Jack je ve své dobrotě až nudný a Gavin se svými kumpány je jedinou negativní postavou snímku.

Pohádka je někdy moc zdlouhavá, jindy příliš temná, takže pro úplně malé děti vhodná nebude. Místy je bohužel i obraz dost tmavý, což 3D verze pouze podtrhuje. Scény odehrávající se v přítmí lesa nebo během večera zabírají dost času a tvůrci si s nimi klidně mohli vyhrát jinak, byly by napínavé i bez strašidelných stínů a snímek si mohly vychutnat i menší prckové. Český dabing je bez problémů, stále se máme v této oblasti čím chlubit. Rozměry draka Elliota se občas trochu mění, ale příliš okaté chyby se filmu naštěstí vyhnuly.

Příběh malého ztraceného chlapce, který si dokáže vážit dlouholetého přátelství s pohádkovou bytostí, ale stejně tak pozná potřebu lidské blízkosti a rodiny. Ve snímku je navíc ekologický rozměr, když Grace brání lesy před těžbou, i když tento problém se pak už více neřeší. Obsazení je skvělé, škoda, že herci nedostali téměř žádný prostor. Ale je to přece jen pohádka, tak si u ní pojďme odpočinout a zalétat si na drakovi…

Robert Redford charismatický jako vždy, i když se zde spíše mihne…

muj_kamarad_drak_2016_foto_04

„No kde máš klacík?“

muj_kamarad_drak_2016_foto_01

„Budeme kamarádi? Přečtu ti za to pohádku…“

muj_kamarad_drak_2016_foto_03

70%

Můj kamarád drak / Pete's Dragon

Příběh malého ztraceného chlapce, který si dokáže vážit dlouholetého přátelství s pohádkovou bytostí, ale stejně tak pozná potřebu lidské blízkosti a rodiny. Ve snímku je navíc ekologický rozměr, když Grace brání lesy před těžbou, i když tento problém se pak už více neřeší. Obsazení je skvělé, škoda, že herci nedostali téměř žádný prostor. Ale je to přece jen pohádka, tak si u ní pojďme odpočinout a zalétat si na drakovi….