Až na severní pól / Tout en haut du monde – recenze

az_na_severni_pol_2015_plakatS odhodláním a odvahou vstříc ledovým krám a sněhu.

Mladá dívka Saša se rozhodne vypátrat svého dědečka Olukina, který se ztratil při výpravě na severní pól. Odhodlaná a tvrdohlavá stejně jako její dědeček, kapitán ruského námořnictva, se dostane na loď a podniká s ostatními námořníky nebezpečnou cestu do mrazivého kraje sněhu a ledových ker. Bude se tato Sašina výprava malým divákům líbit?

Až na severní pól je animací něco docela jiného, než na co jsme zvyklí.Až na severní pól je animací něco docela jiného, než na co jsme zvyklí. V Době ledové a dalších známých animovaných pohádkách nám připadá země ledu a sněhu jako docela příjemné místo. Ne tak zde. Jednobarevné plochy a střízlivá šedá krajina, sněhová vánice řítící se na hlavní hrdinku, to vše působí až realisticky mrazivě a přísně. Také nečekejme kudrlinky ve vlasech a kroutící se záhyby oblečení. „Zajímají mě emoce. Nechci, aby animátoři trávili hodiny na detailech,“ vysvětluje režisér Rémi Chayé, proč je grafický styl příběhu tak prostý.

Děti ale překvapivě nepotřebují zářivou paletu barev a veselé výjevy, aby je příběh zaujal. Plutí přes zamrzlé moře, kdy námořníci musejí odstřelovat kusy ledu, aby se dostali dál, i těžká a namáhavá cesta přes sněhové pláně malé diváky vtáhne do napínavého příběhu natolik, že nikomu moderní styl grafiky nechybí. Skoro až přemýšlíme, proč že se jedná o pohádku. Nebýt jednoduchého příběhu a jasných charakteristik postav příběhu, ve kterém dobro vyhrává nad zlem, mohlo by se jednat o animovaný dobrodružný příběh pro dospělé.

Debut francouzského animátora tak rozhodně stojí za to. Nemá možná takový potenciál, aby se stal oblíbeným evergreenem, protože v něm nenajdeme mnoho vtipných momentů ani zpívaných písní, které jsou u dětí oblíbené, je ve své podstatě spíše realistický. Ale pro zajímavé vizuální zpracování a především silný emocionální příběh jej rozhodně lze zařadit ke kvalitním animovaným snímkům posledních let.

V nebezpečné studené krajině přijde čtyřnohý přítel víc než vhod.

az_na_severni_pol_2015_foto_10

V mladé slečně z aristokratické rodiny dřímá víc odvahy, než by kdo čekal…

az_na_severni_pol_2015_foto_03

Přijít o loď v nehostinné krajině znamená téměř jistou smrt.

az_na_severni_pol_2015_foto_06

70%

Až na severní pól / Tout en haut du monde

Děti nepotřebují zářivou paletu barev a veselé výjevy, aby je příběh zaujal. Plutí přes zamrzlé moře i těžká a namáhavá cesta přes sněhové pláně malé diváky vtáhne do napínavého příběhu natolik, že nikomu moderní styl grafiky nechybí. Pro zajímavé vizuální zpracování a především silný emocionální příběh jej rozhodně lze zařadit ke kvalitním animovaným snímkům posledních let.