Mechanik zabiják: Vzkříšení / Mechanic: Resurrection – recenze

mechanik_zabijak_vzkriseni_2016_plakatBishop opustil práci zabijáka, a škoda pro diváka, že se k ní zase vrátil.

Arthur Bishop (Jason Statham) se pokouší zapomenout na svou vražednou minulost a žít obyčejný život ve slunném Riu. S dnešními technologiemi je samozřejmě jen otázkou času, kdy ho někdo zainteresovaný vypátrá, a tak se také stane. Jistý člověk má velký zájem o Bishopovy služby, a navíc je to někdo z jeho mládí. O sebezajímavější práci ale nemá náš hrdina zájem. Přesvědčí ho až setkání s půvabnou blondýnkou v nesnázích Ginou (Jessica Alba), která na něj má zapůsobit jako návnada a přimět ho k přijetí zakázky.

Bishop ihned plán svého protivníka Craina odhalí, chtě nechtě si ale s kráskou vytvoří silné pouto, a když je unesena, nezbývá mu, než se pustit do práce: vymyslet geniální plán, jak zabít tři nežádoucí muže, a nastražit to jako nehodu. To vše samozřejmě v omezeném časovém limitu, jinak to má jeho vyvolená spočítané…

Jason Staham v tomto akčním thrilleru předvádí svůj klasický výkon bez jakékoli invence.Jason Staham v tomto akčním thrilleru předvádí svůj klasický výkon bez jakékoli invence. Kamenná tvář bez emocí, hluboko posazený chraplavý hlas, a samozřejmě nějaké ty akční scény vypracovaného těla. Víc se nedočkáme. Troušení drsných nekompromisních hlášek, které by byly vtipné, se už v tomto žánru vyplatilo mnohokrát, zde to ale scénář pojímá příliš vážně, a nadstandard v podobě suchých vtipů nenabízí. Bishop je tím pádem nevýrazný hrdina, i když jeho plány jsou chytré. Charismatem neoplývá ani hlavní záporák Crain (Sam Hazeldine).

Největší šmrnc má Jessica Alba, která je samozřejmě ideální žena: krásná, chytrá, pohotová, s dobrým srdcem, ale rozhodně žádná křehulka, protože taky umí uštědřit pořádnou ránu. Je sice svůdná, ale aby jí nějaký drsňák propadl za jedno odpoledne, to je přece jen trochu přehnané. Hned po ní je příjemným oživením Tommy Lee Jones, který se ukáže ale až v závěru.

Bojové scény jsou občas k divákovi nefér, stačí jeden střih a během vteřiny jsou postavy a objekty tu blíž, tu dál, jak se do děje zrovna hodí. Výbuchy k tématu také neodmyslitelně patří, ale v jiných filmech alespoň nechávají tvůrci likvidovat pořád něco jiného, a ne pořád dokola lodě. Spoustu výrazně poutavějších záběrů nám nabídly snímky stejného žánru už o mnoho let dříve.

Tento akční film nepřináší nic nového, rozhodně ne vzkříšení žánru, a diváka zvládne zaujmout jen málokterá scéna. Děj je značně předvídatelný, nejzajímavější je druhá polovina s vykonáváním samotných vražd. Nemůže chybět změna lokací, od Jižní Ameriky přes Asii až po východ Evropy, což má asi odvést divákovu pozornost od děr ve scénáři. Hlavní hrdina je definován už svým představitelem Jasonem Stathamem, který nikdy nehne brvou, ale ani jeho oči nemají potřebný výraz.

„Ksakru, jak se počítá ta trojčlenka?“

mechanik_zabijak_vzkriseni_2016_foto_13

„Hmmm, tu bych rád ulovil do svých sítí…“